Książka Komunikacja wizerunkowa w reklamie autorstwa Antoniego Benedikta wprowadza nas w świat profesjonalnej, progresywnej reklamy. Autor wyjaśnia czym jest reklama, jej język, kim jest dyrektor kreatywny, jakie powinien posiadać właściwości.
Wyjaśnia,kto powinien się zajmować reklamą w firmie. Co to są i jakie są narzędzia komunikowania w świecie reklamy. Kto i dlaczego pisze teksty reklamowe. Autor pisze,że reklama jest informacją połączoną z komunikatem perswazyjnym.
Ma na celu skłonienie do nabycia albo korzystania z określonych towarów czy usług. Możezachęcać do popierania określonych idei, firmy,spraw itp. Reklama posługuje się swoim własnym językiem( język reklamy-language advertising),w nim powinna obiecywać określoną korzyść, jeśli wybierze się ten,a nie inny towar.
Czyni to za pomocą haseł, apelów, dyrektyw, dewiz, sentencji itd. Działaniami reklamowymi zajmują się specjaliści w dziedzinie zarządzania artystycznego ( zarządzanie artystyczne-art directing) posiadający umiejętności prowadzenia kompleksowych działań projektowych w dziedzinie reklamy, w dziedzinie komunikacji wizualnej (wydawnictwa, reklama, kampanie w internecie, rozwiązania multimedialne, media społecznościowe, projektowanie wydarzeń, eventów) zgodnie z koncepcją dyrektora zespołu kreatywnego.
niezbędną częścią reklamy jest (Copywriting). Copywriting to etap artystyczny w produkcji reklamy. Copywriter bierze udział w całym procesie jej kreowania, głównie pisząc teksty oraz scenariusze spotów dla telwwizji, radia,stylizacji w sieci, itp.Copywriter powinien znać potrzeby klientów, sztukę perswazji.
Współcześnie copywriting to już nie tylko tworzenie treści głównie reklamowych, scenariuszy itd. To także tworzenie tekstów dla powstających i już istniejących stron internetowych, tworzenie artykułów tematycznych a także pozycjonujących.
Jak sam Czytelniku widzisz,to idealna pozycja do biblioteki menedżera. Zapraszam do lektury.