Historia w szkole podstawowej jest obecna od klasy czwartej do osmej. A poniewaz repetytorium obejmuje wszystkie wazne tematy uwzglednione w podstawie programowej, to moze zastapic az piec podrecznikow.
Kazdy temat jest tak rozplanowany, zeby byl od razu do ogarniecia wzrokiem (na dwoch sasiednich i jednoczesnie widocznych stronach). Ma byc wariantym,,sciagawki" wyjasniajacej i podsumowujacej najwazniejsze dane dotyczace konkretnego wydarzenia czy tez cyklu historycznego.
niemało zagadnien ilustruja i wyjasniaja mapy i bogata ikonografia. Czesto do map i innych elementow ilustracyjnych odnosza sie zadania, ktore maja nakierowac ucznia na utrwalenie najwazniejszych faktow.
Odpowiedzi zapisano,,do gory nogami", by najpierw sklonic ucznia do samodzielnych przemyslen i dac mu mozliwosc sprawdzenia poprawnosci wlasnego rozumowania. Najwazniejsze dane sa zapisane pismem pogrubionym i/albo barwnym.
Podsumowania sa utrzymane w kolejnosci chronologicznej i zawieraja wyjasnienia przyczynowo-skutkowe omawianych wydarzen i procesow. Na koncu repetytorium jest sprawdzian (wraz z omowieniem i rozwiazaniami) wykonany na podstawie wzorcowych testow Centralnej Komisji Egzaminacyjnej.
Podpowie kandydatowi do szkoly sredniej czy prawidłowo opanowal material z przedmiotu na poziomie szkoly podstawowej. To idealna pomoc, ktora uczniowie moga wykorzystywac samodzielnie, a takze z udzialem doroslych.