Zmiany w otoczeniu, jakie nastąpiły w ostatnich latach, dowodzą, iż istnieje potrzeba adaptacji organizacji do nieprzewidywalnych i gwałtownie zmieniających się warunków ich funkcjonowania. Niniejsza publikacja demonstruje zjawiska kryzysowe w organizacji z uwzględnieniem różnorodnych perspektyw badawczych, ze szczególnym uwzględnieniem psychologii, nauk socjologicznych oraz ekonomii i polityki. Pokazuje jednocześnie historię badań z tego zakresu, demonstruje przegląd definicji, typologii kryzysów i sytuacji kryzysowych, jak też identyfikuje ich przyczyny oraz czynniki, które mogą rozszerzać wytrzymałość organizacji na sytuacje kryzysowe. Mocno wyróżniono zagadnienie kompetencji, które muszą posiadać menedżerowie,sprawnie zarządzać organizacją znajdującą się w kryzysie.
Adresatami publikacji są studenci kierunków: zarządzanie, ekonomia, politologia, psychologia biznesu, socjologia, bezpieczeństwo wewnętrzne oraz słuchacze studiów podyplomowych i MBA i wszelkie osoby zajmujące się rozwiązywaniem funkcjonalnych problemów zarządzania w sektorze biznesu oraz w sektorze publicznym.