Tak nagły i prędki wzrost zainteresowania rynkiem e-commerce jest oczywiście zrozumiały i całkowicie uzasadniony. W końcu każdy z nas lubi robić zakupy w kapciach i szlafroku przy kubku gorącej kawy a coraz produktywniej działające producenta kurierskie kompletnie, jak sądzę, zaspokajają potrzeby świadomego konsumenta. Skoro czytasz ten poradnik – najprawdopodobniej albo już coś poprzez Internet kupiłeś albo masz taki zamiar. I świetnie, bo to nie tylko możliwość komfortowego zrobienia zakupów (co nakłania zwłaszcza wtedy, kiedy na dworze pogoda nie oszałamia), ale także sposób na zaoszczędzenie sporej ilości pieniędzy – towary w Internecie niejednokrotnie są mnóstwo tańsze niżeli w sklepach stacjonarnych. Ma to swoje ekonomiczne uzasadnienie – koszta utrzymania sklepu internetowego są po wielokroć niższe aniżeli chociażby w przypadku zwyczajnego „osiedlaka”. Należy jednak być wyjątkowo ostrożnym – przy korzystaniu z zakupów w Internecie konsument jest o mnóstwo bardziej narażony na różne pułapki zastawiane na niego, świadomie bądź mniej, przez przedsiębiorców. Wynika to m.in. Z tego, iż nie ma możliwości sprawdzenia towaru przed jego zakupem, poznania jego i jego rzeczywistego stanu. Problemy, jakie mogą się narodzić przy sprzedaży wysyłkowej są zróżnicowane, i mogą się zdarzyć na każdym jej etapie, nawet jeszcze przed dokonaniem jakiegokolwiek zakupu, w trakcie realizacji, w transporcie czy przy wykonywaniu płatności. Jak się przed nimi ustrzec? Jak się bronić w sytuacji, gdy Twoje prawa są naruszane? Tego właśnie dowiesz się z niniejszego poradnika. Postaram się w nim poruszyć każdy częściej spotykany problem wynikający z sprzedaży online i wyróżnić sposób na jego jak najprostsze i najszybsze rozwiązanie. Za pomocą tego poradnika poznasz nie tylko przepisy prawa, jakie obowiązują, lecz także sposób, w jaki należy z nich korzystać by efektywnie egzekwować ich stosowanie.
Do poradnika dołączone zostały także wzory pism posiadających wykorzystanie w najróżniejszych przypadkach (rozdział 9), które mogą się wydarzyć (i stosunkowo mają miejsce). Warto się z nimi zapoznać dopiero po przeczytaniu niniejszego poradnika – żeby w pełni zrozumieć uzasadnienie używania tychże, trzeba najpierw zapoznać się z opisem instytucji do których się odnoszą. Wyłącznie wtedy, kiedy wszelkie kroki opisane w tym poradniku będą użytkowane w pełni świadomie, całe progresywnanie będzie mogło przynieść oczekiwane skutki. Poradnik pozostał napisany na podstawie obecnie obowiązujących przepisów, mieści więc opis wszelkich praw i obowiązków wynikających m.in. Z ustawy o prawach konsumenta i zmianie Kodeksu Cywilnego z dnia 25 grudnia 2014 roku. To daje Ci pewność tego, iż możesz stosować wiedzę nabytą podczas czytania tego poradnika bez obawy o to, iż ktoś zarzuci Ci bazowanie na nieaktualnych danych. Zapraszam do lektury, Maciej Żółtowski
Maciej Żółtowski - ur. 9 lutego 1991 roku, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Pracuje w dziale prawnym szerokiej spółki, w wolnym czasie copywriter.Na co dzień zajmuje się najróżniejszymi dziedzinami prawa, jednak największym zainteresowaniem zadowala się prawo pracy, a także wszelkie zagadnienia związane z prawem umów (w tym konsumenckich).
darmowy fragment: