I. EKONOMIA
Rozdział 1. Tradycyjne i rynkowe wskaźniki nastawienia polityki monetarnej. Analiza polityki Systemu Rezerwy Federalnej w latach 2008–2014 (Michał Gamrot) 15
Rozdział 2. Determinanty przestępczości w Polsce w układzie regionalnym w świetle modelowania ekonometrycznego (Joanna Górniak) 33
Rozdział 3. Wpływ kursu walutowego na eksport sektora MSP (Przemysław Grzegorek) 51
Rozdział 4. Wynagrodzenie prezesów w spółkach notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie – analiza porównawcza na przykładzie indeksu WIG30 (Agata Wieczorek) 63
Rozdział 5. Infrastruktura transportowa, a także transport pasażerski i towarowy w Unii Europejskiej (Justyna Wieloch) 75
II. FINANSE
Rozdział 1. Ujawnienia na temat polityki inwestycyjnej funduszy inwestycyjnych – analiza wybranych funduszy akcji (Dagmara Gad) 91
Rozdział 2. Efekt stycznia na polskim rynku akcji – obecność i cykliczność (Jakub Keller) 103
Rozdział 3. Źródła ryzyka w działalności banku inwestycyjnego (Emilia Klepczarek) 115
Rozdział 4. Obciążenia podatkowe osób fizycznych w Polsce w świetle metodologii przybliżeń (Jakub Koziński, Katarzyna Kuta, Krzysztof Rudnicki) 131
Rozdział 5. Determinanty poziomu Warszawskiego Indeksu Giełdowego (WIG) w latach 2010–2012 (Bartłomiej Krzeczewski) 143
Rozdział 6. Rozmyta regresja wieloraka w modelowaniu dochodów rozporządzalnych w wybranych regionach UE w roku 2010 z użyciem składników ekonometrii przestrzennej (Joanna Górna, Karolina Górna) 155
Rozdział 7. FADN – Farm Accoutancy Data Network – rola rachunkowości rolnej dla Unii Europejskiej (Damian Paprocki) 169
Rozdział 8. Użycie innych dowodów jako metoda szacowania w ramach odstąpienia od szacowania dochodu (Radosław Witczak) 185
Rozdział 9. Zastosowanie metod porządkowania liniowego do analizy γ-konwergencji giełd papierów wartościowych (Dagna Wleklińska) 195
III. NAUKI O ZARZĄDZANIU
Rozdział 1. Rola coacha we współczesnym społeczeństwie – „przyjaciel" za pieniądze, prowokator, inspirator? (Karolina Dąbrowska) 215
Rozdział 2. Monitorowanie jakości procesu obsługi klienta na przykładzie mikroprzedsiębiorstwa handlowo-usługowego (Katarzyna Zofia Gdowska, Henryk Przeklasa) 227
Rozdział 3. Cykl coachingu. Próba systematyzacji pojęcia, a także klasyfikacja rodzajów coachingu (Eunika Jedynak) 243
Rozdział 4. Obszary strategii czołowych polskich uniwersytetów w kontekście optymalności do opracowania i wdrożenia balanced scorecard (Wojciech Kariozen) 257
Rozdział 5. Strategia międzypokoleniowego transferu w świetle badań literaturowych, a także analiz empirycznych na przykładzie polskich przedsiębiorstw rodzinnych (Aleksandra Majda) 271
Rozdział 6. Wzrost znaczenia ośrodków miejskich w Unii Europejskiej – analiza z perspektywy zarządzania procesem zmian (Aleksandra Olejnik) 291
Rozdział 7. Rola kontroli podczas realizacji projektu w dziedzinie kultury (Agnieszka Orankiewicz) 301
Rozdział 8. Wyniki sondaży przedwyborczych jako metoda manipulowania informacją – egzemplifikacja dla roku 2014 (Piotr Strożek) 313
Rozdział 9. Dropshipping jako logistyczny model prowadzenia e-handlu (Dagmara Zając) 325