Język TypeScript, który wraz z kompilatorem i zestawem narzędzi jest udostępniany na zasadach open source, zyskuje ogromne podziw tysięcy projektantów aplikacji. TypeScript zezwala na pracę w zgodzie ze standardami języka JavaScript (ES5, ES6 i ES7), co pozwala programistom na wykorzystywanie klas, interfejsów, typów ogólnych itd. Okazuje się, że TypeScript umożliwia tworzenie solidnych aplikacji przy wykorzystaniu technik obiektowych — i są to nie tylko aplikacje WWW, ale także aplikacje serwerowe, aplikacje dla sprzętów przenośnych, a choćby oprogramowanie do sterowania urządzeniami w internecie rzeczy (IoT).
Niniejsza książka jest przewodnikiem po TypeScript dla programistów. Przedstawiono tu jednocześnie podstawy, jak i nowoczesne możliwości języka, takie jak typy ogólne i techniki programowania asynchronicznego. Sporo miejsca poświęcono prezentacji najpopularniejszych frameworków JavaScript. Opisano sposoby korzystania z mechanizmów ścisłej kontroli typów i omówiono techniki programowania obiektowego w języku TypeScript. Nie zabrakło w dodatku wskazówek dotyczących najkorzystniejszych praktyk projektowania aplikacji. Dzięki lekturze tej książki osiągnięcie mistrzowskiego poziomu pisania aplikacji w TypeScript stanie się o niemało łatwiejsze!
Najważniejsze zagadnienia:
- składnia języka TypeScript: podstawy i zagadnienia nowoczesne
- środowisko pracy: kompilator, narzędzia, frameworki
- tworzenie plików deklaracji i korzystanie z bibliotek
- programowanie oparte na testach
- modularyzacja i programowanie zorientowane obiektowo w TypeScript
- podstawowe części konstrukcyjne aplikacji internetowych
Nathan Rozentals — może pochwalić się imponującym doświadczeniem w kodowaniu: kreujeł programy do analizy statystycznej na komputerach mainframe na długo przed erą internetu. Brał też udział w rozwiązywaniu tzw. Problemu roku 2000. Perfekcyjnie poznał niemało obiektowych języków programowania, takich jak C++, Java czy C#. Ostatnio skoncentrował się na progresywnym programowaniu aplikacji internetowych, a język TypeScript okazał się jego ulubionym narzędziem. W chwilach wolnych od programowania zajmuje się windsurfingiem albo piłką nożną.