Pracodawcy, którzy wysyłają (bądź dopiero zamierzają) pracowników za granicę stają przed szeregiem kwestii, które należy wziąć pod uwagę aby wyjazd pracownika odbył się zgodnie z przepisami.
dobre oddelegowanie pracownika wymaga wykorzystania równocześnie przepisów prawa pracy, podatkowych jak i ubezpieczeniowych. Najważniejszą jednak kwestią jest to, iż wobec pracownika wykonującego pracę za granicą użycie będą miały nie tylko polskie przepisy. Należy także stosować szereg przepisów międzynarodowych: umów o unikaniu podwójnego opodatkowania, przepisów wspólnotowych (jeżeli pracownik będzie pracował w którymś z państw Unii) dotyczących delegowania pracowników, a także koordynacji ubezpieczeń społecznych.
Publikacja w dostępny sposób omawia m.in.:
- zmiany wprowadzone w związku z delegowaniem pracowników,
- zasady ustalania miejsca właściwego opodatkowania,
- obowiązki ciążące na pracodawcy delegującego pracownika,
- podatkowe skutki oddelegowania pracownika
- aspekty związane z ustalaniem podstawy rozmiaru składek na ubezpieczenia społeczne pracowników pracujących poza granicami
- zasady obliczania podatku po likwidacji ulgi abolicyjnej
- regulacje dotyczące delegowania po brexicie.
Całość poparta ergonomicznymi przykładami i wzorami dokumentów.