„Autorka podjęła się wysoce oryginalnego i wymagającego obfitej świadomości metodologicznej zadania (…). Recenzowana rozprawa wyraźnie poszerza dyskurs na temat ról rodzinnych i zawodowych pań w sektorze nauki i szkolnictwa wyższego.
Chcę tym samym podkreślić, że Autorka książki dołączyła do nielicznej grupy badaczek kultury rzeczywistości akademickiej, w której partycypują kobiety-naukowczynie i którą Autorka dookreślała przez rozpoznanie wielkości zakresu tejże rzeczywistości.
równocześnie idea przewodnia pracy budzi wielowątkowe refleksje wychodzące poza jej główny obszar problemowy – inspiruje bowiem do niekonwencjonalnego namysłu nad społeczną odpowiedzialnością uczelni wyższych, zjawiskiem nierówności społecznych i refleksji nad problematyką kapitału społecznego".
Z recenzji prof. Dr hab. Agnieszki Cybal-Michalskiej. „Praca dr E. Krause jest poświęcona ważnemu problemowi godzenia poprzez kobiety pracy naukowca z macierzyństwem (…). Walorem pracy są przedstawione przez E.
Krause rekomendacje, jakie zmiany prawne, organizacyjne należałoby wprowadzić na uczelniach, żeby stały się one bardziej przyjazne dla kobiet-matek. (…) sporządzenie ich listy poprzez autorkę i uzupełnienie o świeże proponowane rozwiązania stanowi warty zauważenia przyczynek do stworzenia sytuacji, w których kobiety, ale także mężczyźni mający dzieci parający się nauką, uzyskaliby warunki ulepszające możliwość osiągania udoskonalonych wyników w pracy.
Nie ulega wątpliwości, że łączenie obowiązków rodzinnych, wychowawczych z pracą naukową posiadającą swoją specyfikę jest stanowczo trudne". Z recenzji prof. Dr hab. Renaty Siemieńskiej