Tytuł Szkolne standardy jakości procesu kształcenia Autor Maria Koszmider Język polski Wydawnictwo Impuls ISBN 978-83-7587-931-5 Rok wydania 2008 Kraków Wydanie 1 liczba stron 116 Format pdf Spis treści Wprowadzenie 7
Rozdział 1. Jakość i standardy w edukacji szkolnej 11
1.1. Pojęcie jakości 11
1.2. Postulaty jakości dla placówek szkolnych 16
1.3. Standardy i wskaźniki jakości edukacji szkolnej 19
1.4. Rodzaje standardów jakości edukacji szkolnej 23
1.5. Rola standardów w rozwoju jakości edukacji szkolnej 29
Rozdział 2. Standardy jakości procesu kształcenia 37
2.1. Jakość cyklu kształcenia 37
2.2. Tworzenie standardów jakości cyklu kształcenia 45
2.2.1. Tworzenie standardów jakości dotyczących celów kształcenia 45
2.2.2. Tworzenie standardów jakości dotyczących treści kształcenia 50
2.2.3. Tworzenie standardów jakości dotyczących metod kształcenia 57
2.2.4. Tworzenie standardów jakości dotyczących środków kształcenia 63
2.2.5. Tworzenie standardów jakości dotyczących form organizacyjnych kształcenia 68
2.2.6. Tworzenie standardów jakości dotyczących zasad kształcenia 73
2.3. Zestaw standardów jakości cyklu kształcenia 80
Rozdział 3. Użycie standardów jakości procesu kształcenia w badaniach edukacyjnych 87
3.1. Badanie jakości cyklu uczenia się uczniów 87
3.2. Analiza uzyskanych wyników badań 88
3.3. Ocena jakości procesu uczenia się uczniów 97
3.4. Wnioski – 14 postulatów dotyczących szkolnych standardów jakości procesu kształcenia 99
Bibliografia 101
Aneks 1. Ankieta dla uczniów 109
Aneks 2. Powiązanie standardów i wskaźników jakości kształcenia z kwestionariuszem ankiety dla uczniów 111
Rozdział 1. Jakość i standardy w edukacji szkolnej 11
1.1. Pojęcie jakości 11
1.2. Postulaty jakości dla placówek szkolnych 16
1.3. Standardy i wskaźniki jakości edukacji szkolnej 19
1.4. Rodzaje standardów jakości edukacji szkolnej 23
1.5. Rola standardów w rozwoju jakości edukacji szkolnej 29
Rozdział 2. Standardy jakości procesu kształcenia 37
2.1. Jakość cyklu kształcenia 37
2.2. Tworzenie standardów jakości cyklu kształcenia 45
2.2.1. Tworzenie standardów jakości dotyczących celów kształcenia 45
2.2.2. Tworzenie standardów jakości dotyczących treści kształcenia 50
2.2.3. Tworzenie standardów jakości dotyczących metod kształcenia 57
2.2.4. Tworzenie standardów jakości dotyczących środków kształcenia 63
2.2.5. Tworzenie standardów jakości dotyczących form organizacyjnych kształcenia 68
2.2.6. Tworzenie standardów jakości dotyczących zasad kształcenia 73
2.3. Zestaw standardów jakości cyklu kształcenia 80
Rozdział 3. Użycie standardów jakości procesu kształcenia w badaniach edukacyjnych 87
3.1. Badanie jakości cyklu uczenia się uczniów 87
3.2. Analiza uzyskanych wyników badań 88
3.3. Ocena jakości procesu uczenia się uczniów 97
3.4. Wnioski – 14 postulatów dotyczących szkolnych standardów jakości procesu kształcenia 99
Bibliografia 101
Aneks 1. Ankieta dla uczniów 109
Aneks 2. Powiązanie standardów i wskaźników jakości kształcenia z kwestionariuszem ankiety dla uczniów 111