Jak wykorzystać szczerość w bezpośredniej konfrontacji, żeby pomóc zespołowi w osiągnięciu świetnych rezultatów. Odkąd nauczyliśmy się mówić, powtarza się nam, że jeśli nie mamy nic miłego do powiedzenia, to lepiej wcale nie otwierać ust.
Gdy jednak zostajesz menedżerem, mówienie staje się twoją pracą — i obowiązkiem. Autorka niniejszej książki, Kim Scott, zajmowała stanowiska kierownicze w Google i w Apple, gdzie pracowała nad kursem szkoleniowym poświęconym sztuce bycia korzystnym szefem.
W ostatnich latach zyskała sławę dzięki swojemu nowatorskiemu podejściu do wydajnego zarządzania, które znane jest jako Radykalna Szczerość. Radykalna Szczerość to złoty środek między byciem szefem obrzydliwie zadziornym z jednej strony i rujnująco empatycznym z drugiej.
W tym podejściu chodzi o takie kierowanie ludźmi, które łączy w stosowny sposób pochwały z krytyką, aby pomóc ludziom uzyskiwać lepsze wyniki. Świetni szefowie nawiązują silne relacje ze swymi pracownikami, a Scott udało się zidentyfikować trzy proste zasady ich budowy: - OSOBISTE ZAANGAŻOWANIE - wydajnOŚĆ - ZROZUMIENIE ZNACZENIA Szef wymagający i wyrozumiały to przewodnik dla wszystkich zagubionych albo wyczerpanych pracowników, napisany równocześnie dla szefów, jak i dla każdego, kto ma nad sobą szefa.
*** Kim Scott raduje się zasłużoną reputacją wyśmienitej szefowej, z której opinią liczy się każdy dyrektor generalny. W tej niezwykłej publikacji czerpie ze swojego bogatego doświadczenia, oferując szczere i dokładne wskazówki na temat przywództwa: wyjaśnia pomiędzy innymi, w jaki sposób przekazywać (i odbierać) feedback, jak podejmować dobre decyzje, jak nie zatrzymywać się w miejscu i dążyć przed siebie.
Jeśli zarządzasz ludźmi — bez względu na to, czy kierujesz jedną osobą, czy tysiącem ludzi — Ci trzeba tej książki. Natychmiast. Daniel Pink, autor bestsellera „New York Timesa" Drive. Kompletnie świeże spojrzenie na motywację Lektura książki Szef wymagający i wyrozumiały pomoże ci zainspirować członków swoich zespołów do wykonania znakomitej pracy – pracy ich życia.
Spostrzeżenia Kim Scott — oparte na jej doświadczeniach, wnikliwych obserwacjach i inteligentnej analizie — pomogą ci stać się ulepszonym liderem i zbudować bardziej sprawną organizację. Sheryl Sandberg, dyrektor operacyjna Facebooka, autorka książki Włącz się do gry Książkę przeczytałam jednym tchem — doskonale jest móc poznać model, który pozwala jednocześnie stać się lepszym szefem i ulepszonym kolegą.
Pełna jest otwierających oczy faktów, znakomitych rad i poręcznych wskazówek, a wszystko to zilustrowane niebanalnymi (i często zabawnymi) historiami z życia Kim Scott i jej doświadczeń zdobytych w takich firmach jak Apple i Google i w różnorodnego typu startupach.
Książka, którą potrzebnie należy przeczytać. Gretchen Rubin, autorka bestsellera „New York Timesa" Projekt szczęście *** KIM SCOTT jest współzałożycielką i dyrektorem generalnym marki Candor. Pracowała jako doradca w takich firmach jak Dropbox, Kurbo, Qualtrics, Shyp, Twitter, a także w kilku innych firmach wysokich technologii.
Była członkiem kadry w Apple University, a przedtem stała na czele zespołów AdSense, YouTube i Doubleclick Online Sales and Operations w Google. Jeszcze wcześniej była współzałożycielką i dyrektorem generalnym startupu Juice Software, a także szefem rozwoju biznesowego w Delta Three i Capital Thinking.
Na początkach swej kariery pracowała jako doradca w FCC, zarządzała kliniką pediatryczną w Kosowie, była odpowiedzialna za uruchomienie zakładu szlifowania brylantów w Moskwie oraz była analitykiem w Soviet Companies Fund.