Jak prędko zmotywować tych, którym chce się najmniej? Dlaczego coaching (nie) działa, a biznes ma w głównej mierze awersję do 'kołczów'? Jak wykorzystać dorobek psychologii pozytywnej i analizy transakcyjnej, by sprawniej zarządzać? Dlaczego inteligencja emocjonalna stanowi dominujący prognostyk sukcesu zawodowego i spełnienia prywatnego? Jak dzięki zastosowaniu nowoczesnej metody motywacyjno-korygującej skrócić czas i podnieść skuteczność procesów rozwojowych? Nowa psychologia zarządzania opisuje oparte na nauce i sprawdzone w biznesie patenty najskuteczniejszych szefów.
Może okazać się niezmiernie przydatna równocześnie dla doświadczonych menedżerów, jak i przyszłych adeptów sztuki efektywnego zarządzania ludźmi. Koncentruje się na funkcjonalnych biznesowo zasadach psychologii pozytywnej i analizy transakcyjnej i uwzględnia proces grupowy w pracy menedżera.
Autor wyjaśnia przyczyny awersji biznesu do coachingu. Wskazuje w dodatku szanse i zagrożenia związane z wchodzeniem menedżera w rolę coacha, mentora i trenera. Serce książki stanowi 7 filarów modelu coachingowego - miękkiego zarządzania dla twardych rezultatów.
Jej zwieńczeniem zaś jest autorska metoda motywacyjno-korygująca, która wydatnie skraca i ułatwia pracę menedżera z zespołem w tzw. Kryzysie odpowiedzialności. 'Samoświadomość, motywowanie siebie i innych i rozwiązywanie konfliktów w zespole - to niektóre z przestrzeni, które mogą być wydatnie wzmocnione dzięki lekturze pracy p.
Tomasza Gordona. Fundament książki stanowi kurs rozwoju inteligencji emocjonalnej, komunikacji, zarządzania zmianą oraz przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu. Rekomenduję ją jako projekt precyzyjnie przygotowany i ergonomiczny nie tylko dla menedżerów.' Prof.
zw. Dr hab. Zbigniew Nęcki, Dziekan Wydziału Psychologii i Nauk Humanistycznych Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego Powyższy opis pochodzi od wydawcy.