stanowczo ważną zaletą kuchni i produktów regionalnych jest ich powiązanie z lokalną historią i dziedzictwem kulturowym, a to z kolei jest stanowczo wyraźne w budowaniu jednostajnego rozwoju regionalnego.
klienci, którzy nieraz zmieniają miejsce zamieszkania, coraz częściej potrzebują identyfikacji się z konkretnym rejonem, pragną nazwać jeden obszar swoją małą ojczyzną. Identyfikacji z pewnym ograniczonym obszarem sprzyja wspólna historia, obyczaje i legendy i nawyki żywieniowe regionu, dlatego również produkty regionalne stanowią świetny składnik spajający ludzi, tym samym ta cecha jest wyróżnikiem umożliwiającym wykorzystanie w przypadku artykułów konwencjonalnych marketingu terytorialnego jako sposobu na promocję województwa, miasta, czy gminy, w którą nieodłącznie zostałaby wpleciona reklama towaru regionalnego.
W Polsce początek marketingu terytorialnego datuje się na wczesne lata dziewięćdziesiąte ubiegłego wieku, gdy po przemianach ustrojowych zapoczątkowanych w 1989 roku powstały pierwsze jednostki samorządu terytorialnego, natomiast początek zainteresowania klientów produktami regionalnymi inicjuje się pod koniec lat dziewięćdziesiątych, kiedy zostaje zaspokojona chęć spróbowania produktów zagranicznych, które do tej pory były produktami luksusowymi.
Tytuł Marketingowa rola potencjału kuchni regionalny Autor praca zbiorowa Wydawnictwo Naukowe Sophia EAN 9788395929495 ISBN 9788395929495 Kategoria Literatura, Marketing liczba stron 116 Rok wydania 2022 Oprawa twarda