Psychologia rynku dla doradców finansowych to kompletny i wyczerpujący przewodnik. Stanowi nad wyraz cenne źródło informacji o użytecznych narzędziach, pomocnych w wykonywanej pracy przez doradców finansowych.
W książce zaprezentowano aktualne wyzwania, jakie stoją przed bankowością i pośrednikami finansowymi, ze szczególnym uwzględnieniem tego, jak ważną rolę odgrywa psychologia w pracy doradców finansowych.
mnóstwo miejsca poświęcono opisowi różnorodnych pułapek psychologicznych (inklinacji behawioralnych), które napotykają doradcy finansowi podczas obsługi klienta a także wpływu na konstrukcję procesu decyzyjnego i doboru instrumentów do portfela inwestycyjnego klienta.
Autorzy przedstawiają niemało wskazówek na temat, jak przy wykorzystaniu wiedzy z zakresu psychologii finansowej można stworzyć narzędzia potrzebne do określenia psychologicznego profilu ryzyka klienta i tym samym lepiej zdywersyfikować ryzyko portfela aktywów.
Omawiają oni jeszcze produkty finansowe, w tym instrumenty strukturyzowane, oraz sposoby ich analizy zarówno ze strony konwencjonalnych finansów opartych na teorii oczekiwanej użyteczności, jak i psychologii finansów bazującej na teorii perspektywy.
prezentując dynamikę budowy nowych produktów finansowych autorzy ukazują najróżniejsze koncepcje wyboru i przebudowy portfela instrumentów finansowych opartych o meandry psychologii finansów. Ostatnie rozdziały książki poświęcone są kwestii kompleksowego zarządzania bogactwem klientów przez doradców finansowych i dostarczają wskazówek na temat tego, jak powinien wyglądać proces doradczy, żeby w pełni zastosować zapotrzebowania i kryteria klientów, uwzględniając zarządzanie jednostkowymi aktywami/pasywami, proces życia, rozpoznawanie profilu ryzyka, i wdrażanie strategii zarządzania bogactwem klientów.
W Psychologii rynku dla doradców finansowych przedstawiono m.in.: - Jak rozpoznać profil ryzyka danego klienta? - Jak wybrać stosowną alokacje aktywów przypasowaną do profilu ryzyka danego klienta? - Które produkty inwestycyjne są optymalne z punktu widzenia podstaw psychologicznych klienta? - W jakiej sytuacji udoskonaloną decyzją jest przebudowa portfela podczas cyklu inwestycyjnego, a kiedy należałoby wyjść z rynku albo podjąć pokaźniejsze ryzyko? - Jakie są powszechnie stosowane zasady w zakresie obsługi klientów i w jakich sytuacjach nie należy ich stosować? - Jak skonsolidować alokacje aktywów do potężnego etapu życia klienta? Wielu użytecznych przykładów zamieszczonych w Psychologii rynku dla doradców finansowych daje możliwość doradcom ulepszenie jakości oferowanych poprzez nich usług, na każdym etapie cyklu zarządzania bogactwem klientów.
Powyższy opis pochodzi od wydawcy.