Podstawowe doświadczenia ludzi wydarzają się dziś w świecie kultury modnej, dlatego teologia nie może wypowiadać tej kulturze wojny, ale musi stać się jednym z mieszkańców popkulturowej krainy. Zmiany zachodzące w wieku multimediów skłaniają do nowego przemyślenia tradycyjnych wyobrażeń o Bogu, religii i religijności.
Dla autorów tej książki popkultura jest autentycznym źródłem teologii, locus theologicus miejscem, w którym spotyka się Boga. Nie wahają się także stwierdzić, że Kościół instytucjonalny przespał przełom związany z przekształceniami mediów i ludzkiej mentalności i potrzeb wciąż nazbyt niejednokrotnie przekazuje lub transmituje, zamiast komunikować.
Tytuł Religia-media-popkultura Autorzy Marta Kokoszczyńska, Józef Majewski Wydawnictwo Biblioteka Więzi EAN 9788365424853 ISBN 9788365424853 Kategoria Literatura, Kultura liczba stron 222 Format 205x145x18 mm Rok wydania 2020 Oprawa broszurowa