Śmierć. Strata. Choroba. Depresja. Lęk. Rozwód. Alkohol. Skomplikowane doświadczenia wplątują się w życie bez pukania, trawiąc też tych, którzy na zewnątrz wydają się niezniszczalni. W futbolu maski przykrywają prawdziwą twarz piłkarzy i trenerów nieustannie. Tak zostali wychowani. W ich świecie nie ma miejsca na słabość. Starają się odciąć od emocji, od uczuć,na ogół to iluzja. Ból, który kryją w głębi, w końcu wychodzi, wpływa na formę. Okazuje się, że słabszy mecz wcale nie jest efektem gorszego przygotowania fizycznego czy taktycznego, a po prostu życia. Życia, które bywa niezwykle nieprzystępne.
O najważniejszych i najmocniejszych doświadczeniach ludzie z piłkarskiego świecznika opowiadają właśnie w tych wywiadach. Kilkugodzinna rozmowa powoli rozłupuje skorupy, przedstawia wnętrze piłkarzy, trenerów – osób, dla których piłka nożna jest jedną z najważniejszych wartości w życiu.
Takie od początku jest założenie „Chwili z", procesu wywiadów, który pokazuje się na łamach „Przeglądu Sportowego" od lipca 2015 roku. W tej książce autorka wybrała rozmowy, które poruszyły ją najmocniej. Robert Lewandowski – najkorzystniejszy napastnik na świecie wspomina, jak wielką pustkę odczuwał po śmierci ojca. Paweł Kryszałowicz opowiada o swej walce z rakiem, Radosław Kałużny wspomina, jak przez ponad 30 lat ukrywał, że ojciec bił go w młodości.
25 rozmów Izabeli Koprowiak z ludźmi ze świata piłki nożnej to długa i głęboka podróż do ich wnętrz, na końcu której widać, jak sporo doświadczeń łączy ludzi z pozoru tak najróżniejszych.
Autorka – Izabela Koprowiak. Ukończyła dziennikarstwo na Uniwersytecie Warszawskim. Od 2004 roku jest dziennikarką „Przeglądu Sportowego". Współautorka książki „Fucking Polak. Świeże życie" (2016), a także albumu „W kadrze" (2016).
Promocja książki obejmie działania ATL i BTL:
Promocja w mediach wydawcy (kontekstowa i self-promotion): dziennik „Przegląd Sportowy, dziennik „Fakt", przegladsportowy.pl, Onet, „Newsweek", literia.pl – powierzchnie reklamowe, recenzje, konkursy, posty na mediach społecznościowych.
Promocja książki obejmie działania PR: promocja w kanałach społecznościowych i programach dziennikarzy sportowych, recenzje książki z konkursami w serwisach tematycznych, udział w wywiadach radiowych, spotkaniach autorskich, programy: „Misja sport", „Onet rano"