W XXI wieku nadal żyjemy w świecie zaprojektowanym przez mężczyzn dla mężczyzn. Także w świecie reklamy. Nie wierzysz? Przeczytaj! Czy irytuje Cię słowo „naukowczyni", jednak „naukowiec" brzmi neutralnie? Zastanawiasz się, o co w ogóle chodzi feministkom – przecież o dyskryminacji może i można było mówić w XIX wieku, ale nie dzisiaj? Albo odwrotnie – nie rozumiesz, dlaczego wciąż niektóre zawody postrzegane są jako „damskie" a inne „męskie", choć to przecież kobiety stworzyły pierwszy program komputerowy i napisały pierwszy algorytm? Ta książka tłumaczy, skąd się biorą i jak działają stereotypy dotyczące płci.
A także dlaczego i w jaki sposób nieświadomie im ulegamy – nawet za pośrednictwem reklam, atakujących nas bezustannie z każdej strony. Autorka rzeczowo, odwołując się do licznych przykładów pokazuje, jak od starożytności aż po czasy współczesne świat, w którym żyjemy, urządzają mężczyźni dla panów i jakie rodzi to konsekwencje dla społeczeństwa i… dla marketingowców, którzy projektując kampanie promocyjne raz za razem sięgają po zgrane i nieprawdziwe schematy dziewczynek-księżniczek, nadopiekuńczych mam, ofermowatych tatusiów, wiecznie niezdrowych babć czy niebieskiej krwi miesięcznej.
Najwyższy czas to zmienić! Tytuł rozmaite. O prawdziwym wizerunku kobiet nie tylko w marketingu Autor Justyna Bakalarska-Stankiewicz Wydawnictwo One Press EAN 9788383223353 ISBN 9788383223353 Kategoria Biznes,ekonomia,marketing\Marketing liczba stron 200 Rok wydania 2024 Oprawa Miękka Wydanie 1