Dwunasta edycja sztandarowej publikacji Biblioteki Analiz. Omówione w niej zostały zmiany, jakie zaszły na rynku książki w Polsce w 2008 i pierwszej połowie 2009 roku.
Tom I Wydawnictwa
znaczną część publikacji stanowią pogłębione analizy rozmaitych sektorów rynku książki (literatura atrakcyjna, książka dziecięca, szkolna, naukowa, literatura religijna, kartografia i przewodniki, albumy). Na dodatek zamieszczono prezentacje największych firm wydawniczych w Polsce (m.in. Opisy i charakterystyki przedsiębiorstw, dane o generowanych obrotach, wielkości produkcji wydawniczej, zatrudnieniu). Książkę uzupełniają liczne tabele i zestawienia – m.in. Z wynikami badań czytelnictwa, danymi na temat wielkości produkcji wydawniczej, informacjami o nakładach książek. Dodatkowo tematyka została znacząco poszerzona o zagadnnienia związane z digitalizacją treści i jej dystrybucją w nowych kanałach dystrybucji.