Podręcznik Informatyka. Zakres podstawowy. Klasa 3 to kolejna część serii skłaniającej do samodzielnego szukania rozwiązań i nakłaniającej uczniów do ciągłego rozwijania umiejętności pisania programów. Mieści ciekawe infografiki, które odwołują się do sytuacji z życia uczniów, porządkują zdobyte informację i angażują do pracy na lekcji.
Podejście problemowe użytkowane w podręczniku oraz użytkowanie metody odwróconej klasy to sprawdzone rozwiązania zgodne z nową podstawą programową. Budujeją one możliwość natchnionia uczniów do samodzielnej pracy i rozwijania ich umiejętności.
W podręczniku są do wyboru dwa języki programowania: Python i C++. Podręcznik do klasy 3 został podzielony na siedem działów głównych: Wprowadzenie. Algorytmika i programowanie w Pythonie. Algorytmika i programowanie w C++.
Komputery i urządzenia cyfrowe. Projekt. Cyfrowy świat. Bazy danych. Grafika 3D. Struktura lekcji jest uporządkowana i prezentuje się następująco: samodzielna analiza problemu, przedstawienie zagadnień od strony teorii, zastosowanie omówionych zagadnień w rozwiązanych krok po kroku ćwiczeniach, ćwiczenia do samodzielnego rozwiązania, podsumowanie najważniejszych wiadomości, pytania sprawdzające oraz zadania dodatkowe.
Powyższy opis pochodzi od wydawcy.