Jest to innowacyjne kompendium receptury dla studentów i lekarzy. Materiał został podzielony na cztery części: w pierwszej omówiono zasady receptury lekarskiej, w drugiej – formy stosowanych leków, w trzeciej zamieszczono indeksy zwykle zapisywanych leków, ich dawek, stężeń i postaci, a w ostatniej przekazano handlowe i rodzajowe nazwy leków. Te wszystkie części opracowania uzupełniają się wzajemnie i dlatego powinny być przez czytelnika potraktowane z równą uwagą. Do podręcznika wprowadzono bardzo dużo nowych leków stosowanych obecnie w lecznictwie. Uwzględniono tu w głównej mierze leki dopuszczone do obrotu i użytkowane w Polsce (...).
stosowna jest metodologia opracowania Farmakologia. Recepty, na którą złożyły się rozdziały opracowane przez trzech specjalistów z różnorodnych dziedzin: farmakologii, farmakologii klinicznej i praktyka klinicysty (...). Inicjatywę Katedry Farmakologii Collegium Medicum UJ i redaktora edycji prof. Ryszarda Korbuta należy powitać z podziwm.
Z recenzji
Po Farmakologia. Po Prostu i Farmakologia. Tajemnice ośmielamy się oddać w ręce czytelników kolejny podręcznik, tym razem pod tytułem: Farmakologia. Recepty. Ma on służyć do nauki zapisywania recept, a główną jego zaletą jest daleko idące upraktycznienie. Materiał teoretyczny ograniczono do niezbędnego minimum, natomiast ewidentnie więcej miejsca poświęcono poręcznym przykładom zapisywania poszczególnych form leków. Dodatkowo, biorąc pod uwagę, że zapisywania leków studenci uczą się w połowie swoich studiów, kiedy nie mogą mieć jeszcze wiedzy medycznej na satysfakcjonującym poziomie, podręcznik zaopatrzono w zwarty farmakologiczny indeks zwykle wykorzystywanych leków, co zdecydowanie upraszcza podejmowanie pierwszych prób przyporządkowywania farmakoterapii do schorzenia. Pełnego komfortu w przyswajaniu umiejętności zapisywania recept dopełniają opracowane przez nas tabele postaci, użytkowanych dawek i stężeń leków wraz ze skorowidzem ich nazw rodzajowych i handlowych. Wieloletnie doświadczenie dydaktyczne podpowiada nam, że taki sposób nauczania receptury lekarskiej jest najskuteczniejszy.
Z Przedmowy Prof. Zw. Dr hab. N. Med. Ryszard Korbuta