Poza korzystną monografią zagadnienia, praca gromadzi ciekawe opisy rozwiązań praktycznych, w szczególności demonstruje miejsce CSR w strategiach korporacji transnarodowych. Jest zatem także prawidłowym przewodnikiem w tym obszarze problemowym dla praktyków zarządzania i materiałem wspierającym proces dydaktyczny.
daje także czytelnikowi z obszaru praktyki gospodarczej impuls do dokonania konfrontacji tych poglądów z osobistymi doświadczeniami. W powszechnej opinii rysuje się obraz korporacji jako podmiotów zadziornych, żarłocznych, a jednocześnie umykających kontroli i społecznemu nadzorowi.
Autorka dostrzega i omawia te kwestie. Wskazuje, iż ich źródłem są siły wytwarzające dynamikę strategii ekspansji międzynarodowej firm, a konflikt interesów jest nieuchronnie w nią wpisany, a nawet podyktowany inherentną logiką systemów ekonomicznych.
Na tym tle ciekawa i silnie brzmiąca jest zatem obserwacja Autorki mówiąca, że głównymi promotorami wyznaczonej roli CSR są właśnie korporacje transnarodowe. Z recenzji prof. Dr. Hab. Inż. Andrzeja Matczewskiego Barbara Fryzeł, dr habilitowana nauk ekonomicznych, jest wykładowcą Uniwersytetu Jagiellońskiego i kierownikiem Zakładu Zachowań Organizacyjnych.
Jej obszar zainteresowań naukowych to kulturowe i behawioralne aspekty społecznej odpowiedzialności biznesu, a także etyka behawioralna. W ostatnich latach realizowała granty badawcze, analizując strategie CSR, ich wpływ na zachowania konsumenckie, a także na tożsamość organizacyjną.
Jako laureatka Fundacji na rzecz Nauki Polskiej odbyła staż Post-Doctoral Research Fellowship na University College London. Ma doświadczenie menadżerskie w sektorze paliwowym, a także międzynarodowego doradztwa w obszarze nieruchomości komercyjnych.
Powyższy opis pochodzi od wydawcy.