Podręcznik do klasy 8 został zaktualizowany pod względem wersji wykorzystywanych aplikacji oraz prezentowanych treści. Zagadnienia przedstawiono w pięciu rozdziałach: Lekcje z HTML-em, Lekcje z Pythonem, Lekcje z danymi, Lekcje z modelami i Lekcje w sieci.
Uczniowie dowiedzą się, jak tworzyć mniej i bardziej nieprzystępne strony i witryny internetowe wykorzystujące kaskadowe arkusze stylów i komponenty interaktywne CSS i JavaScript, zaczną programować w języku tekstowym Python i poznają nowe możliwości arkusza kalkulacyjnego (m.in.
utworzą w arkuszu prosty kalkulator, będą analizować spore zestawy danych z wykorzystaniem tabel przestawnych i traktować arkusz jako narzędzie do przeprowadzania symulacji), skupią się również na pracy w sieci i w chmurze, a także zagadnieniach związanych z nauką i rozwijaniem zainteresowań online.
Dzięki zaimplementowaniu podejścia problemowego podręcznik namawia dzieci do samodzielnej pracy i pozwala w produktywny sposób zdobyć kompetencje niezbędne w cyfrowym świecie.Całość dopasowano do potrzeb i możliwości uczniów, którzy od początku swojej edukacji realizują program według nowej podstawy programowej.
ponadto podręcznik wzbogacono o niebanalne infografiki. Sprawdzone w praktyce ćwiczenia krok po kroku prowadzą ucznia do celu, a ciekawe zadania uzupełniające inspirują do samodzielnej pracy i rozwijania koniecznych umiejętności.
Nauczyciel może w razie łatwo zindywidualizować nauczanie.Uczeń w klasie 8 pracuje z:- prostym edytorem tekstu, w którym formuje strony w językach HTML, CSS i JavaScript;- środowiskiem programowania tekstowego, w którym m.in.
przygotowuje aplikację rysującą fraktale, wykonuje obliczenia, a także rysuje proste wzory;- arkuszem kalkulacyjnym, w którym m.in. Rozwiązuje problemy związane z ciągami i symulacjami, a także rysuje wykresy funkcji liniowych;- aplikacjami mobilnymi do realizowania pomiarów;- serwisami i aplikacjami umożliwiającymi naukę i rozwijanie zainteresowań online.Tematy zajęć nawiązują do codziennych problemów oraz innych przedmiotów.
Autorzy – doświadczeni metodycy – oferują pracę metodą problemową, na co obecna podstawa programowa stawia szczególny nacisk.Struktura każdej lekcji jest uporządkowana i demonstruje się następująco:- lista zdobywanych umiejętności,- postawienie ciekawego problemu,- przedstawienie sposobu rozwiązania problemu, a także wskazówek i rad ułatwiających zapamiętanie ważnych zasad,- dobór zadań do samodzielnego wykonania.