„Nauczyciel–uczeń w przestrzeniach życia i edukacji – prawidłowe praktyki" to zbiór tekstów traktujących o zróżnicowanych sytuacjach edukacyjnych, w jakich uczestniczą uczniowie w przestrzeni edukacji i poza nią.
Oddziaływania nauczycieli, pedagogów jako kreatorów procesów – dobrych działań – są przedmiotem analiz autorów publikacji zajmujących się edukacją, diagnozą i terapią, aby zapewnić uczniom najmocniej optymalne warunki wsparcia, rozwoju, edukacji i wychowania.
W monografii wyrózniono dwie części. Pierwsza, zatytułowana „Nauczyciel i uczeń ważnymi podmiotami w procesie edukacji", składa się z siedmiu tekstów dotyczących dwóch podmiotów i relacji między nimi – nauczyciela i ucznia.
Druga część monografii – „Praktyki edukacyjno-rozwojowe w przestrzeni życia i edukacji" – składa się z sześciu tekstów nawiązujących do rozwiązań metodycznych i dobrych praktyk edukacyjnych. Książka jest kierowana do szerokiego grona czytelników: pedagogów, nauczycieli, wychowawców, rodziców lub prawnych opiekunów i studentów kierunków pedagogicznych.
Powyższy opis pochodzi od wydawcy.