Podręcznik jest odpowiedzią na potrzebę podjęcia poprzez polskie społeczeństwo i gospodarkę aktywnych przygotowań do przejścia do nowego etapu rozwoju społeczno-gospodarczego opartego na postępowości. Nawiązuje również do zaleceń World Economic Forum Global Competitiveness Report, w którym gospodarka Polski została zakwalifikowana do przejściowego etapu rozwoju: ze stadium drugiego, stymulowanego wydajnością, do stadium trzeciego, stymulowanego innowacjami. Podkreśla się, iż rewolucja przemysłowa 4.0 zakłóca gospodarkę i społeczeństwo, wymuszając ponowne zdefiniowanie sposobu, w jaki pracujemy, żyjemy i współdziałamy ze sobą, oferując przy tym potencjał do skokowego rozwoju. W praktyce oznacza to zapotrzebowanie na świeże kompetencje o charakterze uniwersalnym.
Taką metakompetencją może być innowacyjność, która wymaga konsekwentnego kształtowania szczegółowych kompetencji najnowocześniejszych, a konkretnie: budowania świadomości progresywnej, wyzwalania zaangażowania innowacyjnego, stymulowania biegłości i wspierania sprawstwa (prakseologicznej efektywności). Obszerniejsza skuteczność zarządzania innowacjami w postaci powiększonej intensywności wprowadzania innowacji osiągalna jest zatem pośrednio, przez wcześniejsze upowszechnianie innowacyjnych postaw i zachowań ludzi, we wszystkich środowiskach ich funkcjonowania.
Książka adresowana jest z zasady do studentów kierunków takich jak zarządzanie czy ekonomia menedżerska. Będzie także {pomocn|przydatn)a dla wykładowców oraz osób prowadzących grupy ćwiczeniowe i projektowe, a także dla praktyków gospodarczych, kadry kierowniczej i specjalistycznej, projektantów oraz konsultantów.
Ze wstępu
Taką metakompetencją może być innowacyjność, która wymaga konsekwentnego kształtowania szczegółowych kompetencji najnowocześniejszych, a konkretnie: budowania świadomości progresywnej, wyzwalania zaangażowania innowacyjnego, stymulowania biegłości i wspierania sprawstwa (prakseologicznej efektywności). Obszerniejsza skuteczność zarządzania innowacjami w postaci powiększonej intensywności wprowadzania innowacji osiągalna jest zatem pośrednio, przez wcześniejsze upowszechnianie innowacyjnych postaw i zachowań ludzi, we wszystkich środowiskach ich funkcjonowania.
Książka adresowana jest z zasady do studentów kierunków takich jak zarządzanie czy ekonomia menedżerska. Będzie także {pomocn|przydatn)a dla wykładowców oraz osób prowadzących grupy ćwiczeniowe i projektowe, a także dla praktyków gospodarczych, kadry kierowniczej i specjalistycznej, projektantów oraz konsultantów.
Ze wstępu