"Bloom i Rhodes (...) proponują spojrzenie na znane problemy pod nowym kątem - popularności szefów sporych firm. (...) Książka przedstawia związki między zjawiskami i osobami, które na pozór nie mają ze sobą dużo wspólnego: pomiędzy Donaldem Trumpem i Stevem Jobsem, pomiędzy popularnością prezesów i mafiosów, pomiędzy sukcesami politycznych demagogów i kultem indywidualizmu.
Zaletą Świata według prezesów jest na dodatek to, iż jest ciekawą lekturą dla osób, które w głównej mierze nie interesują się ekonomiczną, a także polityczną krytyką neoliberalizmu. Pomiędzy innymi dlatego, iż punktem wyjścia są tytułowi prezesi, celebryci naszych czasów, ludzie znani z telewizji i internetu.
W książce nie brak także odniesień do kultury popularnej, które na pewno ubarwiają przedstawiane w niej tezy. Równocześnie autorom udaje się poprzez cały czas utrzymać poziom analizy na wysokim poziomie.
Umiejętnie łączą oni łatwość w odbiorze z pogłębioną refleksją na temat współczesnych społeczeństw." dr Tomasz S. Markiewka, Uniwersytet Mikołaja Kopernika "Ta książka jest prowokacją wymierzoną w fundamentalizm kierowniczy.
Jest wezwaniem do oporu. To nie tylko apel o ograniczenie fanatyzmu korporacyjnego do sfery biznesu i rynku, lecz także próba uderzenia w same podstawy ogólnoświatowego zachwytu nad postacią prezesa i wszystkim, co ona symbolizuje.
(...) książka jest ostrzeżeniem przed tym, że społeczeństwo prezesów zagraża stworzeniu demokratycznej, stabilniej, a także sprawiedliwej teraźniejszości i przyszłości. To także wezwanie do krytycznego przemyślenia, jak wyjątkowo wartości prezesowskie kolonizują nie tylko nasz świat, lecz też nas samych." Z posłowia Powyższy opis pochodzi od wydawcy.