Niniejsza monografia jest pierwszą pozycją na rynku wydawniczym dotyczącą konkurencyjności banków w Polsce ocenianej pod względem produktów i usług bankowości elektronicznej, a najważniejszymi jej atrybutami są m.in.: autorskie teoretyczne modele konkurencyjności banku, akceptacji i zastosowania e-bankowości przez klientów i satysfakcji, zaufania i lojalności klientów korzystających z produktów i usług e-bankowości; autorska koncepcja empirycznych badań konkurencyjności banków w zakresie produktów i usług e-bankowości oraz sugestia wskaźników plastikowych konkurencyjności popytowej i podażowej banków; zidentyfikowane determinanty stymulujące i hamujące rozwój bankowości elektronicznej; pokazana rola sektora FinTech w kreowaniu i transferze pionierskich technologii w bankowości; powiązanie cech społeczno-demograficznych klientów banków z zakresem przez nich z produktów i usług e-bankowości; zidentyfikowane szanse i zagrożenia dla badanych banków oraz propozycja działań na przyszłość w celu podwyższenia ich pozycji konkurencyjnej na rynku finansowym; projekt nowej architektury bankowości elektronicznej w związku z pandemią COVID-19.
Publikacja może stanowić inspirujący materiał dla szerokiego grona Czytelników, a jej odbiorcami mogą być pracownicy m.in.: NBP, banków komercyjnych i spółdzielczych, a także podmiotów sektora FinTech; ośrodków naukowych; instytucji związanych z sektorem bankowym, np.
ZBP, KZBS, KNF, BFG, a także kupujący banków i studenci. Tytuł Konkurencyjność banków w Polsce w zakresie.. Autor Tomasz Siudek Wydawnictwo CeDeWu EAN 9788381021739 ISBN 9788381021739 Kategoria Literatura, Ekonomia i biznes liczba stron 394 Format 235x165 mm Rok wydania 2022