Książka została zaprojektowana jako swoisty przewodnik dla marketerów w zakresie problematyki kształtowania trwałych relacji z klientem. Spomiędzy jej osiągalnych obszarów zastosowań poręcznych wypada wymienić m.in. Badania produktywności programów stymulujących lojalność klientów oraz planowanie działań nakierowanych na maksymalizację zysków w całym procesu związku z klientem. Przegląd mierników relacji stanowiący część książki może być punktem odniesienia dla aplikacji komputerowych CRM projektowanych dla potrzeb solidnych firm usługowych. Książka ta może stanowić ponadto dobre uzupełnienie dla kursów akademickich, takich jak podstawy marketingu, marketing usług czy public relations.
Książka składa się z czterech rozdziałów. Rozdział I wprowadza czytelnika w podstawy marketingu relacji jako dynamicznie rozwijającej się koncepcji prowadzenia biznesu. W odniesieniu do tej części o charakterze teoretycznym rozdział II pokazuje wybrane zagadnienia z zakresu użycia marketingu relacji w praktyce biznesowej. Rozważania autora ilustrują przypadki zagranicznych i krajowych przedsiębiorstw wytwarzających relacje z klientami. Rozdział III ma charakter metodycznego studium marketingowych badań relacji pomiędzy przedsiębiorstwem a konsumentem. Na końcu tego rozdziału zaprezentowany został przykładowy kwestionariusz wywiadu przydatny w badaniach stanu i uwarunkowań relacji z klientem indywidualnym. Rozdział IV poświęcony został uwarunkowaniom użycia marketingu relacji w działalności polskich przedsiębiorstw.
(...) Książka niewątpliwie wzbogaci wiedzę na temat marketingu relacji i odnajdzie czytelników wśród kadry nauczającej i wśród postępowych praktyków. Sięgną po nią ponadto ambitni studenci.
Prof. Zw. Dr hab. Józefa Kramer
(...) Z przyjemnością polecam tę wspaniałą książkę, stanowiącą świetną syntezę postępowego marketingu i łączącą konkretne podstawy teoretyczne z praktyką.
Dr hab. Jacek Otto, prof. Ndzw. Politechniki Łódzkiej