"Książka ta jest przewodnikiem po outsourcingu. Ukazuje, iż dziś - w dobie rozwoju nowoczesnych technologii - jest on instrumentem strategicznym dla wielu przedsiębiorstw.
Pierwszą część publikacji stanowi przedstawienie outsourcingu w kontekście zarządzania strategicznego. Szczegółowo zaprezentowano w niej istotę koncepcji outsourcingu, jego typy, wady, atuty, korzyści i zagrożenia, etapy projektu oraz warunki umowy outsourcingowej. Autorka określiła jego strategiczny kontekst na tle kluczowych kompetencji przedsiębiorstwa, łańcucha wartości, analizy strategicznej oraz najróżniejszych form współpracy przedsiębiorstw.
W drugiej części książki przedstawiono wyniki badań własnych - przeprowadzonych na 322 polskich przedsiębiorstwach - dotyczące skali analizowanego zjawiska, przyczyn decyzji outsourcingowych i ich wpływu na funkcjonowanie badanych przedsiębiorstw, a także wad outsourcingu, jako przyczyn jego niepowodzenia. Zaprezentowano zidentyfikowane czynniki determinujące używanie outsourcingu, z podziałem na wewnętrzne i zewnętrzne. Jest to opis znacznego badania dotyczącego outsourcingu, niespotkany do tej pory na polskim rynku wydawniczym. Autorka głęboko wkracza we wnętrze przedsiębiorstwa. Ukazuje błędy popełniane poprzez polskie przedsiębiorstwa, wskazuje jednocześnie bariery i sposoby ich pokonywania. Wykazuje także przykłady nieumiejętności posługiwania się strategią, a także niewłaściwe przykłady zarządzania projektem. Ponadto szczegółowa analiza zakresu używania, czyli obszarów używania outsourcingu z podziałem na poszczególne funkcje podstawowe i uboczne (według łańcucha wartości) jest cennym atutem książki.
W publikacji zaprezentowano także zalecenia (wytyczne) stworzenia projektu outsourcingowego i zarządzania nim. Zawierają one etapy skutecznego procesu outsourcingu i elementy dobrze skonstruowanej umowy. W wyniku czego opracowanie to wskazuje na kierunki i metody stosowania outsourcingu dla teoretyków i praktyków."
Pierwszą część publikacji stanowi przedstawienie outsourcingu w kontekście zarządzania strategicznego. Szczegółowo zaprezentowano w niej istotę koncepcji outsourcingu, jego typy, wady, atuty, korzyści i zagrożenia, etapy projektu oraz warunki umowy outsourcingowej. Autorka określiła jego strategiczny kontekst na tle kluczowych kompetencji przedsiębiorstwa, łańcucha wartości, analizy strategicznej oraz najróżniejszych form współpracy przedsiębiorstw.
W drugiej części książki przedstawiono wyniki badań własnych - przeprowadzonych na 322 polskich przedsiębiorstwach - dotyczące skali analizowanego zjawiska, przyczyn decyzji outsourcingowych i ich wpływu na funkcjonowanie badanych przedsiębiorstw, a także wad outsourcingu, jako przyczyn jego niepowodzenia. Zaprezentowano zidentyfikowane czynniki determinujące używanie outsourcingu, z podziałem na wewnętrzne i zewnętrzne. Jest to opis znacznego badania dotyczącego outsourcingu, niespotkany do tej pory na polskim rynku wydawniczym. Autorka głęboko wkracza we wnętrze przedsiębiorstwa. Ukazuje błędy popełniane poprzez polskie przedsiębiorstwa, wskazuje jednocześnie bariery i sposoby ich pokonywania. Wykazuje także przykłady nieumiejętności posługiwania się strategią, a także niewłaściwe przykłady zarządzania projektem. Ponadto szczegółowa analiza zakresu używania, czyli obszarów używania outsourcingu z podziałem na poszczególne funkcje podstawowe i uboczne (według łańcucha wartości) jest cennym atutem książki.
W publikacji zaprezentowano także zalecenia (wytyczne) stworzenia projektu outsourcingowego i zarządzania nim. Zawierają one etapy skutecznego procesu outsourcingu i elementy dobrze skonstruowanej umowy. W wyniku czego opracowanie to wskazuje na kierunki i metody stosowania outsourcingu dla teoretyków i praktyków."