Podejmowanie decyzji ekonomicznych jest istotnie ważne dla decydenta,także dla otoczenia bliższego i dalszego, funkcjonujących organizacji, firm, gospodarstw domowych, organów ustawodawczych, krajowych i samorządowych oraz ich organów wykonawczych. W środku teorii organizacji i zarządzania wyłoniła się gałąź wiedzy, zwana make decision theory, czyli teorią podejmowania decyzji. Powstało tysiące, a może setki tysięcy książek na temat podejmowania decyzji, dlatego można zadać sobie pytanie: dlaczego autorzy niniejszej monografii postanowili napisać kolejną książkę na ten temat? Odpowiedź na to pytanie z naszej strony jest następująca. Po pierwsze, wszystkie procesy decyzyjne dotyczą przyszłości, która jest skomplikowana do przewidzenia, nawet jeżeli do dyspozycji mamy najbardziej wyrafinowane modele prognozowania. Wynika to stąd, iż gospodarowanie odbywa się w warunkach niepewności, którą próbujemy zmierzyć, co po zmierzeniu jest już ryzykiem gospodarczym. Przy podejmowaniu decyzji mamy wiedzę o ryzyku gospodarczym, lecz nigdy nie dysponujemy pełną informacją, jakie skutki wywoła nasza decyzja. Po drugie, w związku z tym, że decydent nigdy nie dysponuje całkowitą informacją, decyzje podjęte trudno nazwać słusznymi. Dlatego Herbert Simon optymalnie twierdzi, iż wszystkie procesy decyzyjne można określić jako decyzje o ograniczonej racjonalności, na ogół oparte na modelach heurystycznych. Stąd będzie jeszcze długo powstawało dużo badań na temat pogłębienia racjonalności w procesie podejmowania decyzji. Po trzecie, w literaturze przedmiotu brakuje analiz dotyczących podejmowania decyzji w parlamencie, w rządzie i administracji centralnej, w Radzie Polityki Pieniężnej, a także w organach stanowiących prawo lokalne, czyli w jednostkach samorządu terytorialnego (JST). Autorzy monografii posiadają wieloletnie doświadczenie równocześnie w JST, jak i w parlamencie, a także w konstytucyjnym organie NBP, czyli Radzie Polityki Pieniężnej. Dlatego także w tej monografii dokonamy analizy komparatywnej cyklu podejmowania decyzji poprzez państwo i organy jednostek samorządu terytorialnego (JST), czyli przez podmioty publiczne z takim procesem w firmach i w gospodarstwach domowych. Celem głównym monografii jest porównanie cyklu decyzyjnego w zróżnicowanych organizacjach (producenta, gospodarstwo domowe, państwo i jego organy, jednostki samorządu terytorialnego) w aspekcie ograniczenia ryzyka gospodarczego do minimum i osiągnięcia pożądanego efektu w określonym czasie. Będziemy więc poszukiwać odpowiedzi na pytanie: dlaczego przedsiębiorstwa osiągają sukces nie z powodu redukowania ryzyka gospodarczego, ale właśnie dlatego, iż podejmują coraz bardziej ryzykowne decyzje? Tytuł Zarządzanie ryzykiem w procesie podejmowania.. W.3 Autorzy Beniamin Noga, Marian Noga Wydawnictwo CeDeWu EAN 9788381028257 ISBN 9788381028257 Kategoria Literatura, Zarządzanie liczba stron 150 Format 235x165 mm Rok wydania 2024
Biznes, ekonomia
Cedewu
Cedewu Zarządzanie ryzykiem w procesie podejmowania.. w.3
37,08 zł
Wyjątkowa okazja dla Ciebie!
Najlepszą ofertę przygotował TaniaKsiazka.pl w cenie 37,08 zł
Idź do sklepu
Przeszukaliśmy wiele sklepów on-line w naszym systemie aby wyszukać najbardziej korzystną ofertę dla Ciebie. Cedewu Zarządzanie ryzykiem w procesie podejmowania.. w.3 Cedewu z kategorii biznes, ekonomia kupisz w cenie 37,08 zł w sklepie TaniaKsiazka.pl. Pokazana cena 37,08 zł nie zawiera ewentualnych kosztów wysyłki.
Zobacz wszystkie oferty ...Opis Cedewu Zarządzanie ryzykiem w procesie podejmowania.. w.3
Specyfikacja produktu
Specyfikacja Cedewu Zarządzanie ryzykiem w procesie podejmowania.. w.3 | |
---|---|
Kategoria | Biznes, ekonomia |
Marka | Cedewu |
ISBN | 9788381028257 |
Aktualnych ofert | 1 |
Najniższa cena | 37,08 zł |
Najwyższa cena | 37,08 zł |
W bazie od | 17.02.2024 |
Data aktualizacji | 20.05.2024 |
Opinia użytkowników | - |
Nasza recenzja | - |
Rekomendacja sklepu | TaniaKsiazka.pl |
Historia cen
Funkcja monitorowania historii zmian cen pozwala na podejmowanie mądrych decyzji zakupowych.
Nie udało się zebrać archiwalnych informacji na temat cen dla produktu Cedewu Zarządzanie ryzykiem w procesie podejmowania.. w.3 (Biznes, ekonomia). Spróbuj proszę ponownie w późniejszym czasie.
Nie udało się zebrać archiwalnych informacji na temat cen dla produktu Cedewu Zarządzanie ryzykiem w procesie podejmowania.. w.3 (Biznes, ekonomia). Spróbuj proszę ponownie w późniejszym czasie.
Recenzje / opinie
Podziel się swoją opinią o tym produkcie! Twój komentarz może pomóc innym użytkownikom.
Nie znaleźliśmy żadnych recenzji dla tego produktu. Twoja opinia może być pierwsza!
Nie znaleźliśmy żadnych recenzji dla tego produktu. Twoja opinia może być pierwsza!
Znalezione oferty w bazie
Prezentowane poniżej ceny dla Cedewu Zarządzanie ryzykiem w procesie podejmowania.. w.3 Cedewu nie wliczają w siebie ekstra wydatków związanych z przesyłką. Zanim podejmiesz decyzję, gdzie kupić produkt, zapoznaj się z opiniami o firmie i uwzględnij warunki dostawy. Katalog propozycji jest odświeżana raz na kilkanaście minut.
-
Cedewu Zarządzanie ryzykiem w procesie podejmowania.. w.3 (w sklepie TaniaKsiazka.pl)
★★★★★37,08 złKategoria w sklepie TaniaKsiazka.pl: Biznes, ekonomia Cedewu
Produkty powiązane
55,62 zł
Zarządzanie przedsiębiorstwem w.2
63,11 zł
Modelowanie ryzyka inwestycyjnego
44,50 zł
Cedewu Banki centralne wobec kryzysu
Inne z kategorii Biznes, ekonomia
46,99 zł
Bankowość w gospodarce cyfrowej
50,81 zł
Nlp w biznesie Helion
47,09 zł
Mt biznes Iq wzrostu
Sprawdź produkty z sekcji biznes, ekonomia popularnych marek:
Popularne marki:
Biznes, ekonomia
Cedewu,
Biznes, ekonomia
Difin,
Biznes, ekonomia
MT Biznes,
Biznes, ekonomia
Naukowe Sophia,
Biznes, ekonomia
One press,
Biznes, ekonomia
One press / helion,
Biznes, ekonomia
PWE,
Biznes, ekonomia
Poltext,
Biznes, ekonomia
Wolters Kluwer,
Biznes, ekonomia
Wydawnictwo Naukowe PWN
Ostatnio zaktualizowane:
- Mentoring i tutoring w organizacji
- Prognozowanie w agrobiznesie. Teoria i przykłady zastosowania
- Sprzedaż. Tylko sprawdzone techniki
- Fluktuacje gospodarcze. Nowa synteza - Bernard Landais, Krzysztof Malaga
- Zainspirowani. Jak tworzyć kultowe produkty technologiczne
- Od celu do wyniku. Siła mechanizmów katalitycznych w biznesie
- Growth Hacker Marketing. O przyszłości PR, marketingu i reklamy
- Pietra rivoli Śladami t-shirta
- Ziglar o sprzedaży - Dostawa 0 zł
- Strat to Action. Metoda Kaizen™: od strategii do działania
Więcej nowości:
- Fuzje i przejęcia jako interakcja podmiotu nabywającego i nabywanego
- Neuronauka konsumencka. Badania zachowań konsumentów z zastosowaniem elektroencefalografii i wybranych technik biometrycznych
- Młodzi badacze wobec wyzwań zarządzania zasobami ludzkimi
- Polityka pieniężna Europejskiego Banku Centralnego i Systemu Rezerwy Federalnej w latach 2000-2017
- Od Las Vegas do Wall Street. O tym, jak pokonałem kasyno oraz rynek
- Logistyka. Wybrane zagadnienia
- Konsumpcja odpowiedzialna wyzwanie dla zarządzania rozwojem
- Uliczny ekonomista.15 ekonomicznych lekcji, które powinien poznać każdy obywate
- Podstawy teoretyczne i praktyczne rewolucji... t.2 Fundacja na rzecz czystej energii
- W litanijnym śpiewie