Każda marka, nawet najpotężniejsza, jest skazana na współpracę z mniejszymi partnerami biznesowymi, dostarczającymi produkty i usługi niezbędne do jej prawidłowego funkcjonowania. Teoretycznie wielką korporację stać na uruchomienie spółki zależnej, która zapewni brakujące zasoby. W praktyce nieraz łatwiej, taniej i szybciej jest skorzystać z pomocy podwykonawców. Duża część sporych przedsiębiorstw ma więc przygotowane procedury takiej współpracy. Procesy te wyśmienicie sprawdzają się w relacji korporacja - drobna średnia producent. Niestety, niejednokrotnie zawodzą tam, gdzie obszerny biznes styka się z biznesem niewielkim, za to progresywnym. Wynika to z fundamentalnych różnic między tradycyjnymi przedsiębiorstwami a startupami.
Do kooperacji z młodymi spółkami bazującymi na nowych technikach i innowacjach należy stworzyć i rozwinąć stosowne narzędzia. Autor tej książki proponuje własny model oceny gotowości korporacji do współpracy ze startupami, Startup Collaboration Readiness, zezwalający prędko określić trafny dla niej wachlarz instrumentów. Ukazuje także obraz ekosystemów startupowych w Polsce i na świecie, a także podpowiada efektywne metody służące ocenie potencjału danego ekosystemu i zaplanowaniu krok po kroku budowy korporacyjnej strategii pracy z niewielkim, progresywnym podmiotem. Ukazuje, jak powinien wyglądać poprawny scouting projektów i jak zbudować własny program akceleracyjny. Porusza też zagadnienia dotyczące rozwoju polityki inwestycyjnej, współpracy z funduszami rodzaju venture capital podczas inwestowania w startupy oraz tworzenia takich funduszy w ramach korporacji.
Wojciech Drewczyński — przedsiębiorca, entuzjasta innowacji. Współtwórca i CEO międzynarodowego akceleratora Space3ac. Od 2014 roku zawodowo związany z działem inwestycji w funduszu Black Pearls VC. Zajmuje się kreowaniem i zarządzaniem programami akceleracyjnymi ze szczególnym nastawieniem na łączenie znacznych przedsiębiorstw publicznych i korporacji z niewielkimi progresywnymi firmami rodzaju startup. Jako wykładowca na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego przybliża studentom aspekty związane z budowaniem i rozwojem startupów. Stworzył autorską metodę oceny korporacyjnej gotowości do współpracy ze startupami — Startup Collaboration Readiness, a także narzędzia do prowadzenia burzy mózgów i generowania nowych pomysłów. Na co dzień działa na rzecz rozwoju polskiego ekosystemu startupowego, również poza granicami kraju. Mąż, ojciec, fan literatury grozy, gier planszowych i karcianych.