"Świat opanowany przez technologie potrzebuje liderów, menedżerów, ekspertów, którzy potrafią słuchać, obserwować, myśleć i uczyć się odpowiedzi na świeże wyzwania. Potrzebuje liderów z intuicją, a także z empatią, podstawowym elementyem inteligencji emocjonalnej.
I tym zajmuje się psychologia, czyli,,nauka o duszy". Jej rosnącą rolę wyraża teza:,,Czas na psychologię lidera w biznesie!". Rozmowy ukazują niekiedy biznes, a zwłaszcza korporacje i ambicje liderów, w krzywym zwierciadle.
Jest to obraz krytyczny, lecz poszukujący optymistycznych rozwiązań. Biznes staje się ważną częścią kultury, a psychologia ma pomóc przedsiębiorcom stworzyć udoskonaloną wersję kultury biznesowej, na miarę ambicji i na miarę możliwości, jakie się przed nami otwierają.
Z Wprowadzenia Autor książki, dr Zenon Waldemar Dudek, jest czołowym znawcą filozofii i psychologii Carla Gustava Junga, obszernego myśliciela XX wieku. Podstawę teoretyczną wywiadów stanowi oryginalne użycie teorii Junga w analizie problemów współczesnych liderów.
Po mistrzowsku przedstawiono głębszy sens tej teorii w rozumieniu istoty trudności, z którymi spotykają się liderzy. A jest to teoria cechująca rozwój osobowości w szerokiej perspektywie czasu.Prof.
dr hab. Czesław S.