Aktualny i progresywny podręcznik, którego lektura przybliży temat wydajnego stosowania statystyk, modeli i big data w analityce marketingowej. Książka ukazuje - potrzebne marketerom oraz analitykom - techniki i narzędzia użytkowane do mierzenia i poprawy wyników marketingowych.
pokazuje, jak stosować modele analityczne w rożnych sytuacjach - tworzenia list, segmentacji danych, testowania efektywności kampanii, struktur cenowych, czy też prognozowania popytu. Publikacja powstała przede wszystkim z myślą o praktykach.
Grupę docelową tej książki tworzą analitycy biznesowi, których zadaniem jest sporządzanie list klientów na potrzeby targetowania, oraz menedżerowie kierujący kampanią marketingową, którzy muszą wiedzieć, która promocja była najskuteczniejsza.
Jest to także cenna lektura dla marketerów, których jednym z obowiązków jest spisanie na straty wybranego segmentu klientów, w celu uzyskania sprawności. Po książkę powinny sięgnąć także osoby odpowiedzialne za badanie rynku, które muszą zaprojektować i przeprowadzić ankietowe badanie satysfakcji oraz analitycy cenowi, którzy odpowiadają za ustalanie stosownej ceny towaru.
"Książka gromadzi bezcenny zbiór narzędzi służących do realizacji skupionych na konsumencie inicjatyw analitycznych w działach marketingu. Wykracza poza aspekt teoretyczny, pomaga praktykom wykorzystywać analitykę marketingową do lepszego poznania zachowań konsumentów i identyfikowania nowych możliwości biznesowych." Anna Andrusova, starsza analityk danych, JCPenney "W czasach, w których marketing staje się coraz bardziej niełatwy, ta książka oferuje zbiór narzędzi i konieczne do ich używania podstawy matematyczne." Elizabeth Johnson, dyrektor generalna, PathFormance "Na podstawie prostych i klarownych przykładów Grigsby pokazuje, w jaki sposób prowadzić analizę danych i na czym polega jej rola w osiąganiu celów działu marketingu i całej organizacji." Craig Armstrong, dyrektor ds.
strategicznych analiz biznesowych, Targetbase Powyższy opis pochodzi od wydawcy.