Książka posiada nowatorskie i oryginalne podejście do zarządzania wizerunkiem marki. Dotyczy istoty oraz sposobu kształtowania, percepcji i pomiaru wizerunku. Uwzględnia złożoność relacji w sieci interakcji rynkowych i społecznych. Prezentuje prawa i zależności teoretyczno-empiryczne między elementami systemu rynkowego, w ramach którego powstaje rozbieżność między aspiracjami (wizerunek pożądany) a rzeczywistością (wizerunek rzeczywisty). Ustalenie zakresu rozbieżności między pożądanym a rzeczywistym wizerunkiem stanowi punkt wyjścia do formułowania strategii, celów i działań naprawczych, zmierzających do minimalizacji luki pomiędzy nimi.
Rozważania osadzone zostały w nowej koncepcji marketingowej, określonej mianem "logika dominacji usługi\" (Service Dominant Logic - SDL), zaproponowanej poprzez R.F. Luscha i S.L. Vargo w 2004 roku. Skonstruowany, autorski model teoretyczny odwołuje się ponadto do innych współczesnych teorii, takich jak: jakość usług, marketing relacji, marketing sieciowy, orientacja rynkowa czy teoria przewag konkurencyjnych.
Praca stanowi usystematyzowaną koncepcję pomiaru wizerunku, która może być zaadaptowana w przeróżnych sferach działalności gospodarczej. Wskazuje także potencjalne kierunki działań upraszczających walkę konkurencyjną i budowanie przewagi na rynku.
Książka skierowana jest na ogół do przedsiębiorców, menedżerów, kadry zarządczej i osób powiązanych zawodowo z marketingiem, sprzedażą i Public Relations. Stanowi ponadto cenne źródło wiedzy dla studentów kierunków ekonomicznych (zarządzanie, marketing, finanse, bankowość) i literaturę uzupełniającą dla studentów psychologii, statystyki czy ekonometrii.
Postawiony problem badawczy jest nader ciekawy, niezwykle, iż Autorka "nie ucieka\" od jego umiejscowienia w realnych uwarunkowaniach sektora bankowego znajdującego się w czasie ekspresowo zmieniających się trendów i tendencji na rynku finansowym.
Z recenzji prof. Dr hab. Krystyny Brzozowskiej
Rozważania osadzone zostały w nowej koncepcji marketingowej, określonej mianem "logika dominacji usługi\" (Service Dominant Logic - SDL), zaproponowanej poprzez R.F. Luscha i S.L. Vargo w 2004 roku. Skonstruowany, autorski model teoretyczny odwołuje się ponadto do innych współczesnych teorii, takich jak: jakość usług, marketing relacji, marketing sieciowy, orientacja rynkowa czy teoria przewag konkurencyjnych.
Praca stanowi usystematyzowaną koncepcję pomiaru wizerunku, która może być zaadaptowana w przeróżnych sferach działalności gospodarczej. Wskazuje także potencjalne kierunki działań upraszczających walkę konkurencyjną i budowanie przewagi na rynku.
Książka skierowana jest na ogół do przedsiębiorców, menedżerów, kadry zarządczej i osób powiązanych zawodowo z marketingiem, sprzedażą i Public Relations. Stanowi ponadto cenne źródło wiedzy dla studentów kierunków ekonomicznych (zarządzanie, marketing, finanse, bankowość) i literaturę uzupełniającą dla studentów psychologii, statystyki czy ekonometrii.
Postawiony problem badawczy jest nader ciekawy, niezwykle, iż Autorka "nie ucieka\" od jego umiejscowienia w realnych uwarunkowaniach sektora bankowego znajdującego się w czasie ekspresowo zmieniających się trendów i tendencji na rynku finansowym.
Z recenzji prof. Dr hab. Krystyny Brzozowskiej