Dotychczasowy stan wiedzy dotyczący problematyki komunikacji niewerbalnej odnosi się typowo do niewerbalnych zachowań ludzkich rejestrowanych i analizowanych w kontekście psychologicznych poprawnieści zachodzących w trakcie interpersonalnych relacji. Niniejsza książka wskazuje natomiast zakres funkcjonalnego wykorzystywania treści niewerbalnych w przekazie reklamowym emitowanym w telewizji. Fakt użytkowania tych treści poddawany jest analizie ich postrzegania poprzez społeczeństwo, co w wyniku czego stanowić ma przyczynek do identyfikacji efektywności reklamy. Głównym celem opracowania jest ujawnienie czynników determinujących stosowanie treści niewerbalnej w reklamie telewizyjnej, a w konsekwencji opisanie wpływu sprawności wykorzystania treści niewerbalnych w przekazach komercyjnych, politycznych i społecznych na percepcję audytorium. Autor opracowania skupił uwagę m.in. Na:
• istocie procesu komunikacji w ujęciu społecznym i biznesowym,
• realizacji działalności reklamowej i wykorzystaniu treści niewerbalnych w tym procesie,
• metodach badania skuteczności reklamy,
• omówieniu czynników determinujących skuteczność aktywności reklamowej,
• szczegółowym scharakteryzowaniu składników komunikacji niewerbalnej w reklamie telewizyjnej,
• ukazaniu wpływu stosowania treści niewerbalnych w reklamie telewizyjnej na świadomość oraz zachowania audytorium.
Książka jest dedykowana dla studentów marketingu, komunikacji społecznej i psychologii, jak również praktyków zajmujących się na co dzień reklamą.
... Autor twórczo wykorzystał nie tylko publikacje z zakresu marketingu (zwłaszcza reklamy i badań marketingowych) i zarządzania, lecz także źródła z innych dziedzin naukowych, takich jak psychologia czy socjologia, a nawet neurologia. Do podstawowych zalet pracy należy zaliczyć umiejętność samodzielnego zaprojektowania i przeprowadzenia badań empirycznych i użycia ich wyników w pisanej rozprawie (...) Na szczególne podkreślenie zasługuje podjęcie tematu o wysokim stopniu oryginalności i trudności (niezrównanego w polskiej literaturze)...
prof. Dr hab. Stanisław Kaczmarczyk
... Szczegółowym zagadnieniem poruszanym w recenzowanej pracy są niewerbalne aspekty komunikacji i ich użycie w reklamie telewizyjnej. Autor analizuje wydajność poszczególnych elementów niewerbalnych i stawia tezę, że intencjonalny wybór treści niewerbalnych rozszerza skuteczność przekazu. Swoje spostrzeżenia obrazuje przykładami, co nadaje pracy rozmiar użyteczny i aplikacyjny. (...) Według mojej wiedzy jest to najbardziej kompleksowe ujęcie problematyki komunikacji niewerbalnej, jakie można spotkać na polskim rynku wydawniczym...
dr hab. Joanna Pietrzak, prof. Nadzw.
• istocie procesu komunikacji w ujęciu społecznym i biznesowym,
• realizacji działalności reklamowej i wykorzystaniu treści niewerbalnych w tym procesie,
• metodach badania skuteczności reklamy,
• omówieniu czynników determinujących skuteczność aktywności reklamowej,
• szczegółowym scharakteryzowaniu składników komunikacji niewerbalnej w reklamie telewizyjnej,
• ukazaniu wpływu stosowania treści niewerbalnych w reklamie telewizyjnej na świadomość oraz zachowania audytorium.
Książka jest dedykowana dla studentów marketingu, komunikacji społecznej i psychologii, jak również praktyków zajmujących się na co dzień reklamą.
... Autor twórczo wykorzystał nie tylko publikacje z zakresu marketingu (zwłaszcza reklamy i badań marketingowych) i zarządzania, lecz także źródła z innych dziedzin naukowych, takich jak psychologia czy socjologia, a nawet neurologia. Do podstawowych zalet pracy należy zaliczyć umiejętność samodzielnego zaprojektowania i przeprowadzenia badań empirycznych i użycia ich wyników w pisanej rozprawie (...) Na szczególne podkreślenie zasługuje podjęcie tematu o wysokim stopniu oryginalności i trudności (niezrównanego w polskiej literaturze)...
prof. Dr hab. Stanisław Kaczmarczyk
... Szczegółowym zagadnieniem poruszanym w recenzowanej pracy są niewerbalne aspekty komunikacji i ich użycie w reklamie telewizyjnej. Autor analizuje wydajność poszczególnych elementów niewerbalnych i stawia tezę, że intencjonalny wybór treści niewerbalnych rozszerza skuteczność przekazu. Swoje spostrzeżenia obrazuje przykładami, co nadaje pracy rozmiar użyteczny i aplikacyjny. (...) Według mojej wiedzy jest to najbardziej kompleksowe ujęcie problematyki komunikacji niewerbalnej, jakie można spotkać na polskim rynku wydawniczym...
dr hab. Joanna Pietrzak, prof. Nadzw.