Autorzy podejmują temat miłości w odniesieniu do szeroko rozumianej pedagogiki w przeróżnych aspektach - to wielogłos pochodzący z wielu obszarów naukowych. Charakteryzuje ich wielobarwność światopoglądowa i różny poziom wrażliwości, lecz wszyscy są przekonani, że miłość w kontekście pedagogicznym to zagadnienie doniosłe, którym należy się zajmować.
Zróżnicowanie ujęć tego zagadnienia, a także postaw i poglądów sprawia, że w prezentowanej monografii czytelnik odszuka treści, które go zainteresują i zainspirują w odniesieniu jednocześnie do badań naukowych, jak i pedagogicznej (edukacyjnej, wychowawczej) działalności praktycznej.
Tom otwiera wprowadzenie czytelników w najważniejsze dyskusje dotyczące pojęcia miłości. W pierwszej części zawarto artykuły, w których z kunsztem i właściwą humanistyce finezją zostało omówione znaczenie tego pojęcia, a także - na podstawie badań - zaprezentowane społeczne funkcjonowanie miłości.
Część druga to zbiór tekstów prezentujących miłość w przeróżnych kontekstach kulturowych, oddający zróżnicowanie i bogactwo inspiracji, które wiążą się z problematyką miłości. Takie ujęcie umożliwia dobre przygotowanie do rozważań ściśle pedagogicznych z części trzeciej.
Autorzy próbują uchwycić w niej bowiem niezwykłość fenomenu miłości w doświadczeniu pedagogicznym. Love and pedagogy The authors cover the subject of love as related to broadly defined pedagogy in its different aspects.
Thanks to the varied approaches to the issue, as well as different attitudes and beliefs, readers can find in this monograph content that will interest them and inspire both academic research and pedagogic practice (education, upbringing).
Powyższy opis pochodzi od wydawcy.