NIEUŚWIADOMIONE UPRZEDZENIA WPŁYWAJĄ NA efektywnOŚĆ TWOJĄ, TWOJEGO ZESPOŁU, a także CAŁEJ firmy BEZ WZGLĘDU NA TO, CZY O TYM WIESZ, CZY NIE. Jesteśmy prawidłowymi ludźmi z korzystnymi intencjami, podejmującymi decyzje na podstawie faktów… tak? Niestety, w grę wchodzi dużo więcej, niż sobie uświadamiamy.
Nasze mózgi nieprzerwanie filtrują, sortują i wykorzystują skróty, aby poradzić sobie z przytłaczającą ilością danych, które do nas docierają każdego dnia. Te skróty są często miejscem, w które wkrada się uprzedzenie.
Jeśli pozostawimy je poza kontrolą, mogą niekorzystnie wpłynąć na nasze podejmowanie decyzji oraz ograniczyć wydajność, innowacje i szanse tych, którymi zarządzamy. Jeżeli ktoś mówi, że nie ma żadnych uprzedzeń, oznacza to tylko tyle, iż ich sobie nie uświadamia.
Nasze mózgi kierują się nie tylko uprzedzeniami i preferencjami,ponadto zmianą i rozwojem. To wymaga czasu i wysiłku, by wytworzyć nowe ścieżki neuronowe, sposoby myślenia i nawyki. To nie jest proste,osiągalne.
Dlatego eksperci z Franklin Covey napisali niniejszą książkę – dla liderów, którzy chcą rozwijać swoje przywództwo i świadomie pracować nad budowaniem bardziej inkluzywnych organizacji, dla menedżerów, którzy chcą zrozumieć i skorygować własne samoograniczające przekonania.
Znajduje się w niej kompletny czteroczęściowy program, a także ponad trzydzieści specyficznych narzędzi, takich jak arkusz przygotowawczy czy lista sposobów na przeformułowanie nieświadomych myśli, które pozwalają wydobyć tkwiące w nas uprzedzenia na powierzchnię i pracować nad nimi.
To, co myślimy o sobie nawzajem i jak współdziałamy ze sobą, ma ogromny wpływ na sukces całej marki. Badania pokazały, iż uprzedzenia (czy tendencje lub skłonności) posiadają wpływ na wyniki organizacji – na wszystko, od kultury, poprzez rekrutację, innowacyjność, aż po zyskowność.
Uprzedzenia mogą utrudniać podejmowanie decyzji, produktywność działania, wprowadzanie innowacji i osiąganie wyników w pracy. Pracownicy, którzy czują się obiektem uprzedzeń, z trzykrotnie obszerniejszym prawdopodobieństwem zatrzymają dla siebie swoje pomysły, pozostaną niezaangażowani i odejdą z pracy w ciągu roku.
Fuller, Murphy i Chow zebrali w książce wskazówki i narzędzia zezwalające nie tylko przeprogramować uprzedzenia,na ogół rozwijać relacje i wytwarzać wysoce wydajne zespoły. Dzięki rozpoznaniu uprzedzeń oraz położeniu nacisku na empatię i ciekawość świadomy lider może nie tylko wzmocnić zaufanie u członków zespołu, ale także uwolnić potencjał każdej napotkanej osoby.
Wykorzystując umiejętności, których uczy ta książka, może poprawić własne wyniki, wyniki swych zespołów i całej organizacji. *** „Rzadko można spotkać książkę bardziej potrzebną dla osiągnięcia sukcesu przez organizacje i społeczeństwa!
Liderzy, którzy zdecydują się poznać swoje nieuświadomione uprzedzenia, będą mogli zasadniczo wzmocnić zaufanie w swych zespołach i swoje przywództwo. Ta wartościowa książka przedstawia liderom wymierny i pożyteczny cykl, pozwalający równocześnie zrozumieć swoje uprzedzenia, jak i podjąć działania, aby im zaradzić”.
Stephen M.R. Covey, autor bestsellerów „New York Timesa” The Speed of Trust, a także Smart Trust „Ludzie się liczą! I każda osoba ma uprzedzenia. Musimy pogodzić się z tym, że uprzedzenia są życiowym faktem i że trzeba się do nich odnieść – do uprzedzeń u siebie i u innych.
Autorzy Fuller, Murphy i Chow napisali wnikliwą książkę, która praktycznie informuje i edukuje, gwarantując pomocne narzędzia do rozpoznania i pokonania uprzedzenia. Pokazują, jak skorygować własne paradygmaty i obrać kurs na sukces – osobisty, zawodowy i społeczny”.
CYNT MARSHALL, CEO w Dallas Mavericks „Żadna publikacja nigdy nie była tak aktualna, jak dziś jest książka Nieuświadomione uprzedzenia i stronniczość. Liderzy, dyrektorzy, członkowie zespołów – wszyscy potrzebujemy takiej książki, aby zmienić na lepsze ludzkie doświadczenia.
Przeczytaj ją, zastosuj w praktyce i podziel się z innymi. Dziękuję tym trzem autorom za wyróznionie nam jasnej drogi naprzód i za narzędzia, które pomogą nam radzić sobie z uprzedzeniami”. GREG MOORE, partner w Deke Digital i były współprzewodniczący Rady Nagrody Pulitzera „Jeśli z głęboką troską traktujesz to, co właśnie dzieje się w świecie i w jaki sposób odnosi się do twojego zespołu i organizacji, ta książka jest dla ciebie lekturą obowiązkową.
Czynienie miejsca pracy ulepszonym rozpoczyna się od twoich działań i odpowiedzialności. Nieuświadomione uprzedzenia i stronniczość to książka, którą koniecznie trzeba przeczytać, żeby się nauczyć, jak podejmować działania i doskonalić miejsca pracy dla wszystkich”.
SYLVIA ACEVEDO, CEO, inżynier napędów rakietowych, liderka w dziedzinie nauki, technice, inżynierii i matematyki (STEM) oraz pisarka *** PAMELA FULLER jest w firmie FranklinCovey liderką tematu nieuświadomionych uprzedzeń, wiodącą architektką rozwiązania organizacyjnego dotyczącego tego tematu i jedną z najważniejszych globalnych liderek sprzedaży w firmie.
Swoją karierę rozpoczynała, pozyskując fundusze i zdobywając poparcie dla organizacji nonprofit. Po uzyskaniu tytułu MBA pracowała w Departamencie Obrony Stanów Zjednoczonych na stanowisku analityka do spraw rozmaitości.
MARK MURPHY jest w firmie FranklinCovey starszym konsultantem i poprzez ostatnie dwadzieścia pięć lat z sukcesami prowadził sesje szkoleniowe dla klientów. W tym czasie poprzez jedenaście lat był dodatkowo partnerem-założycielem niepokaźnej, butikowej producenta specjalizującej się w konsultingu z dziedziny zarządzania projektami.
ANNE CHOW we wrześniu 2019 r. Została CEO w AT&T Business jako pierwsza kobieta na tym stanowisku i pierwsza w historii AT&T kolorowa kobieta na stanowisku CEO. Odpowiada za ponad 30 tysięcy pracowników, którzy łącznie obsługują 3 miliony klientów biznesowych z całego świata.
Ma jeszcze zaszczyt być członkiem rady dyrektorów w firmie FranklinCovey. Tytuł Nieuświadomione uprzedzenia i stronniczość. Zrozum je, by uwolnić potencjał, wytwarzać efektywne zespoły i inkluzywne organizacje.
Autor Pamela Fuller,Mark Murphy,Anne Chow Tłumacz Anita Doroba Wydawnictwo MT Biznes EAN 9788382311471 ISBN 9788382311471 Kategoria Biznes,ekonomia,marketing\Zarządzanie liczba stron 300 Format 14.1x21.8x2 cm Rok wydania 2022 Oprawa Miękka ze skrzydełkami Wydanie 1