Monografia "Innowacje i zarządzanie w XXI wieku" jest wynikiem aktualnych badań wielu autorów z różnorodnych ośrodków akademickich, których głównym celem w przedstawionych rozdziałach jest dostarczenie wiedzy, rekomendacji i użytecznych rozwiązań dla nowych wyzwań w ramach innowacji i zarządzania współczesnymi organizacjami.
Szeroko rozumiana innowacyjność uznawana jest obecnie za jeden z najważniejszych czynników inteligentnego i stabilnego rozwoju gospodarki opartej na wiedzy. Natomiast przedsiębiorstwo określane jako nowoczesne, uważane jest za lepsze i bardziej pożądane. Najstarszym, a zarazem najbardziej znanym modelem cyklu progresywnego jest model liniowy, który zakłada, że źródłem innowacji jest sfera B+R, czyli prace badawczo-rozwojowe. Zarówno środowiska naukowe i biznesowe coraz częściej wskazują na potrzebę realizacji działań pionierskich. Zjawisko innowacji jest niepodzielnie związane z pojęciem zmiany, nowości, reformy, czy także idei postrzeganej jako nowa, niejednokrotnie na początku postrzegana jako odmienna. Za innowacje uważa się rozmaite procesy i zjawiska o charakterze technologicznym, organizacyjnym, społecznym lub psychologicznym. Tak szczególnie rozmaite i niesprecyzowane pojmowanie innowacji wynika jednocześnie z krótkiej tradycji badań nad innowacjami, jak i odmienności ujęć teoretycznych. Kategoria innowacji stała się obecnie obiektem zainteresowań nauk nie tylko ekonomicznych, lecz także społeczno-gospodarczych. Wynika to z niepodważalnego wpływu innowacji na szeroko pojęty rozwój społeczno-gospodarczy państwa. Z pewnością na współczesnym globalnym rynku innowacja wpływa na podnoszenie konkurencyjności przedsiębiorstw i podlega procesom zarządzania.
Zarządzanie to pakiet działań wykorzystujących posiadane zasoby dla osiągania zamierzonych rezultatów. Istotą funkcji zarządzania jako specyficznego rodzaju regulacji wykonywanych zbiorowo przez jednostki organizacyjne, jest w szczególności formułowanie celu działania, planowanie i organizowanie struktur, a także określanie procedur funkcjonowania wraz z kontrolowaniem realizacji zamierzonych celów. Poszczególne rozdziały stanowią zarówno teoretyczne, jak i ergonomiczne odniesienie do problematyki innowacji i zarządzania w organizacjach XXI wieku, gdzie mamy do czynienia z wieloma nowymi i nieprzystępnymi problemami funkcjonowania oraz zamierzonego rozwoju, które wymagają rozwiązań.
Szeroko rozumiana innowacyjność uznawana jest obecnie za jeden z najważniejszych czynników inteligentnego i stabilnego rozwoju gospodarki opartej na wiedzy. Natomiast przedsiębiorstwo określane jako nowoczesne, uważane jest za lepsze i bardziej pożądane. Najstarszym, a zarazem najbardziej znanym modelem cyklu progresywnego jest model liniowy, który zakłada, że źródłem innowacji jest sfera B+R, czyli prace badawczo-rozwojowe. Zarówno środowiska naukowe i biznesowe coraz częściej wskazują na potrzebę realizacji działań pionierskich. Zjawisko innowacji jest niepodzielnie związane z pojęciem zmiany, nowości, reformy, czy także idei postrzeganej jako nowa, niejednokrotnie na początku postrzegana jako odmienna. Za innowacje uważa się rozmaite procesy i zjawiska o charakterze technologicznym, organizacyjnym, społecznym lub psychologicznym. Tak szczególnie rozmaite i niesprecyzowane pojmowanie innowacji wynika jednocześnie z krótkiej tradycji badań nad innowacjami, jak i odmienności ujęć teoretycznych. Kategoria innowacji stała się obecnie obiektem zainteresowań nauk nie tylko ekonomicznych, lecz także społeczno-gospodarczych. Wynika to z niepodważalnego wpływu innowacji na szeroko pojęty rozwój społeczno-gospodarczy państwa. Z pewnością na współczesnym globalnym rynku innowacja wpływa na podnoszenie konkurencyjności przedsiębiorstw i podlega procesom zarządzania.
Zarządzanie to pakiet działań wykorzystujących posiadane zasoby dla osiągania zamierzonych rezultatów. Istotą funkcji zarządzania jako specyficznego rodzaju regulacji wykonywanych zbiorowo przez jednostki organizacyjne, jest w szczególności formułowanie celu działania, planowanie i organizowanie struktur, a także określanie procedur funkcjonowania wraz z kontrolowaniem realizacji zamierzonych celów. Poszczególne rozdziały stanowią zarówno teoretyczne, jak i ergonomiczne odniesienie do problematyki innowacji i zarządzania w organizacjach XXI wieku, gdzie mamy do czynienia z wieloma nowymi i nieprzystępnymi problemami funkcjonowania oraz zamierzonego rozwoju, które wymagają rozwiązań.
Tytuł Innowacje i zarządzanie w XXI wieku Autorzy Szopik-Depczyńska Katarzyna, Miciuła Ireneusz Wydawnictwo Naukowe Sophia EAN 9788365357557 ISBN 9788365357557 Kategoria Literatura, Zarządzanie Format 17x24 cm Rok wydania 2016 Oprawa broszurowa