Jak umiejętnie rozwiązywać problemy z zróżnicowanych dziedzin, świadomie korzystając z metod i narzędzi, jakie daje informatyka? Publikacja wprowadza ucznia w świat mechanizmów algorytmicznego myślenia i pomaga go zrozumieć, a równocześnie nie ogranicza twórczego myślenia. Dzięki treściom zawartym w podręczniku uczeń lepiej zrozumie związki pomiędzy różnorodnymi dziedzinami wiedzy i sposobami rozwiązywania problemów. Nauczy się także wykorzystywać chmury informatyczne do pracy samodzielnej i zespołowej. Jednym z atutów podręcznika jest zastosowanie chmur informatycznych w dużym stopniu uniezależnia realizację podstawy programowej od zainstalowanego oprogramowania oraz klasy i rodzaju komputerów w pracowni.
- Szereg zadań i problemów do rozwiązania to wsparcie dla nauczyciela w pracy metodą projektu i pomoc w rozwijaniu indywidualnych cech uczniów.
- rozmaite tematy projektów i przykłady konwencjonalnych algorytmów są inspiracją do twórczego myślenia i opracowywania atrakcyjnych rozwiązań.
- Graficznie wydzielone części rozdziałów ułatwiają poszukiwanie informacji i systematyzację wiedzy.
- Występujące w podstawie programowej, z pozoru niedużo niebanalne tematy, takie jak edycja tekstu czy prezentacje, zostały w podręczniku omówione z zastosowaniem chmur informatycznych i przystępnych (lecz mało znanych) programów, takich jak np. Sway.
- Szereg zadań i problemów do rozwiązania to wsparcie dla nauczyciela w pracy metodą projektu i pomoc w rozwijaniu indywidualnych cech uczniów.
- rozmaite tematy projektów i przykłady konwencjonalnych algorytmów są inspiracją do twórczego myślenia i opracowywania atrakcyjnych rozwiązań.
- Graficznie wydzielone części rozdziałów ułatwiają poszukiwanie informacji i systematyzację wiedzy.
- Występujące w podstawie programowej, z pozoru niedużo niebanalne tematy, takie jak edycja tekstu czy prezentacje, zostały w podręczniku omówione z zastosowaniem chmur informatycznych i przystępnych (lecz mało znanych) programów, takich jak np. Sway.