Jeśli chcesz przy pomocy znaków wydajnie dotrzeć do odbiorcy, musisz poznać jego gust, upodobania i percepcję. Innowacyjne podejście do tematyki, dostępny i interesujący język, konkretne, jednostronicowe, praktyczne porady ilustrowane odpowiednimi przykładami.
To znakomity podręcznik dla grafików, projektantów, studentów i wszelkich osób zainteresowanych poprawnym składem i wykorzystaniem typografii zarówno w publikacjach drukowanych, jak i cyfrowych. Pierwsze wydanie tej książki ukazało się w roku 2007 i zawierało 22 porady oraz 22 ostrzeżenia dotyczące typografii.
W nowym wydaniu tego bestsellera o użytkowaniu liter Enric Jardí zweryfikował, zaktualizował i dopracował niektóre z tych zaleceń i włączył świeże, w podobnie rygorystycznym duchu,równocześnie wolne od purystycznych ograniczeń.
Książka jest przewodnikiem, który w prosty sposób przeprowadza czytelników poprzez cykl wyboru znaków typograficznych słusznych do przekazywanej informacji. Wyjaśnia zasady wykorzystania stosownych fontów w zależności od tematyki i sposobu ich prezentacji.
Tłumaczy powody, dla których pewne znaki łatwo przyciągają uwagę odbiorców, a inne nie namawiają do dalszej lektury. Wskazuje, najczęstsze błędy typograficzne i sposoby ich unikania.