Książka jest asygnowana dla początkujących bez żadnej wiedzy ani doświadczenia w programowaniu gier albo programowaniu w ogóle i uczy podstaw silnika gier Unity, języka programowania C# i sztuki programowania zorientowanego obiektowo. Świeże pojęcia są nie tylko wyjaśniane, ale też starannie demonstrowane.
zaczynając od wprowadzenia do Unity, dowiemy się sporo o scenach, elementach GameObject, prefabrykatach, składnikach i wykorzystywaniu najróżniejszych okien do interakcji z tym silnikiem gier. Następnie zagłębimy się w podstawy programowania, zajmując się regułami składni, formatowaniem, metodami, zmiennymi, obiektami i typami, klasami i dziedziczeniem podczas samodzielnego pisania i testowania kodu. Później wyjaśnimy, jak udostępniać informacje skryptów w oknie Inspector, a także podstawy systemu serializacji w Unity.Następnie książka poprowadzi nas poprzez proces planowania i rozwijania projektów prostych gier opracowanych w taki sposób, aby ćwiczyć pojęcia związane z programowaniem, a odkładać na bok mniej wyraźne sprawy, co pozwoli skupić się z reguły na implementowaniu mechanizmów gier. W przykładowych projektach nauczymy się obsługi urządzeń wejściowych, stosowania w grze nieelastycznych obiektów podlegających prawom fizyki, kolizji między obiektami, użycia kamer, tworzenia obiektów z prefabrykatów, ładowania scen, projektowania i kodowania interfejsu użytkownika itd.
Na koniec uzyskamy konkretne podstawy programowania, które utorują drogę do zrozumienia podstawowej składni C# i podstaw programowania zorientowanego obiektowo, żeby wiedzieć nie tylko co pisać, ale dlaczego i jak to naprawdę działa. Programowanie gier przy użyciu Unity i C# pomoże nam należycie poznać silnik gier Unity i jego dokumentację oraz pokaże, jak niezależnie szukać dalszych danych na temat nieporuszonych tutaj pojęć i wyzwań.
Dzięki tej książce będziemy mogli:
• Zrozumieć podstawy programowania zorientowanego obiektowo, w tym zagadnienia istotnie związane z grami.
• zastosować podstawowe i przeciętnie progresywne możliwości języka programowania C# i jego składni.
• Zapoznać się ze wszystkimi głównymi typami komponentów silnika gier Unity: kolizjami i nieelastycznymi obiektami, światłami, kamerami, skryptami, itd.
• użyć podstawową znajomość silnika gier Unity i jego funkcji do równoważenia mechanizmów rozgrywki, aby zapewniać niebanalne wrażenia w grach.
Tytuł Programowanie gier przy użyciu Unity i C#. Podręcznik dla całkiem początkujących Autor Casey Hardman Tłumacz Jakub Niedźwiedź Wydawnictwo APN Promise EAN 9788375414356 ISBN 9788375414356 Kategoria Nauka i technologia\Informatyka liczba stron 612 Rok wydania 2020 Oprawa Miękka Wydanie 1