Rozważania zawarte w książce koncentrują się wokół problematyki zasilania informacyjnego procesów decyzyjnych w działalności marketingowej prowadzonej w firmach handlowych. Skoncentrowano się na funkcjach i elementach systemu wspomagania decyzji marketingowych, technikach informacyjnych oraz zbiorach koniecznych informacji w strategicznych i operacyjnych obszarach działalności przedsiębiorstw handlowych.
stanowczym celem prowadzonych rozważań jest udzielenie odpowiedzi na pytanie, jak producenta prowadzące działalność handlową powinny organizować, a także wykorzystywać system informacyjny i technologie z nim związane, by sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na poręczne informacje rynkowe i marketingowe, żeby podejmować korzystne decyzje sprzyjające osiąganiu celów marketingowych, finansowych, ekonomicznych i pozaekonomicznych w warunkach zrównoważonego rozwoju.
W przedsiębiorstwach handlowych systemy informacyjne mają szczególne wykorzystanie w obszarze działań związanych z obrotem towarowym, marketingiem i logistyką (systemy automatycznej identyfikacji towarów, systemy elektronicznej wymiany informacji, CRM, automation marketing, edukacja potencjalnego klienta).
zastosowanie progresywnej technologii informacyjnej (TI) w zarządzaniu marketingowym sprzyja wzmacnianiu konkurencyjności marki handlowej. Książka uwzględnia zapotrzebowania najróżniejszych segmentów czytelników. Stanowi wartościowe źródło wiedzy dla kadry kierowniczej przedsiębiorstw handlowych, menedżerów odpowiedzialnych za zarządzanie ofertą marketingową, podejmowanie decyzji strategicznych i operacyjnych.
Książka adresowana jest także do pracowników uczelni badających procesy informacyjne dokonujące się w sektorze handlu, a także do studentów uczelni ekonomicznych, zwłaszcza studiujących na kierunkach zarządzanie, handel i marketing, a także logistyka.
Powyższy opis pochodzi od wydawcy.