Pojęcie siły marki (brand equity) jest obecne w literaturze biznesowej od ponad trzech dekad. W tym czasie pojawiło się dużo propozycji ujęcia tematu z wielu zróżnicowanych perspektyw, co znalazło swoje przełożenie na metodologie badawcze, zarówno akademickie jak i komercyjne.
Książka Dariusza Kubuja przeprowadza czytelnika poprzez ten labirynt pojęciowy, głęboko wnikając w genezę i ewolucję poszczególnych podejść na gruncie psychologii, socjologii, ekonomii, marketingu i zarządzania.
Czytelnicy niewątpliwie docenią niezwykle rzeczowe recenzje najpopularniejszych metod badania marek przystępne na polskim rynku – nigdy dotychczas nie zaprezentowano aż tylu szczegółów tych metodologii i nie poddano ich krytyce naukowej.
Ważnym atutem jest przy tym oryginalna wiedza ergonomiczna Autora, co pozwala na omawianie zalet i wad poszczególnych metod z uwzględnieniem doświadczeń zebranych w ciągu trzydziestoletniej pracy w biznesie.
W książce nie zabrakło także ujęcia tematu z punktu widzenia najnowszych osiągnięć psychologii mówiących o roli nieświadomości i wywodzących się z tego nurtu badań neuromarketingowych. Jest to cenne źródło aktualnej wiedzy dla wszystkich praktyków marketingu, którzy zarządzają markami, pracowników firm badawczych oraz osób zajmujących się markami naukowo albo studiujących marketing, biznes i psychologię konsumenta.
Książka odwołuje się do niezwykle innowacyjnej i rzetelnej wiedzy z zakresu marketingu (badania cenowe), ekonomii i matematyki (rachunek prawdopodobieństwa), wiedzy o reklamie (jej rola w kontekście budowania marek) i postaw i procesów nieświadomych (psychologia).
Ta interdyscyplinarność jest w mojej opinii ogromną zaletą. Choćby osoba poprawnie znająca się na opisywanym zagadnieniu może się dużo nowego dowiedzieć. Autor odnosi się bardzo krytycznie do wielu podejść do rozumienia i badania marek (obecnych w nauce i praktyce), stosowanych bezrefleksyjnie („bo za każdym razem się tak robi"), dyskutuje z nimi i argumentuje, dlaczego powinny być inaczej prowadzone.
Prof. Dr hab. Dominika Maison Katedra Psychologii Biznesu i Innowacji Społecznych, Uniwersytet Warszawski To interdyscyplinarne studium fenomenu producenta. Po tę pozycję powinien niezbędnie sięgnąć każdy, kto zajmuje się marketingiem i wszyscy ci, którzy interesują się światem wokół nas.
marki bowiem ten świat w znacznym stopniu zdominowały. Einstein powiedział kiedyś, iż zagadnienia naukowe powinny być demonstrujene tak prosto, jak to realne. Lecz nie prościej. Dariusz Kubuj tak właśnie prezentuje zagadnienia marki.
Nikt w Polsce nie wie o tym temacie więcej niż on. Prof. Dr hab. Dariusz Doliński, kierownik Katedry Psychologii Społecznej, Wydział Psychologii we Wrocławiu, Uniwersytet SWPS Tytuł Brand Equity. Metody badania siły marek Autor Dariusz Kubuj Wydawnictwo PWN EAN 9788301223250 ISBN 9788301223250 Kategoria Biznes,ekonomia,marketing\Marketing kolekcja Zrozumieć rynek i konsumenta liczba stron 420 Rok wydania 2022 Oprawa Miękka Wydanie 1