Skarbnica złotych bryłek wiedzy i wnikliwych spostrzeżeń cennych niczym perły. Wszyscy musimy współpracować i rywalizować, aby odnosić sukcesy. Książka Przyjaciel i wróg to najkorzystniejszy znany mi przewodnik, który może nam w tym pomóc – z pewnością.
– Robert B. Cialdini, autor bestsellera Wywieranie wpływu na ludzi Co jest konieczne do odniesienia sukcesu? To pytanie jest przedmiotem toczącego się od dawna sporu. Niektórzy twierdzą, że ludzie są z natury skłonni do rywalizacji, a dbałość o własny interes jest najkorzystniejszym sposobem, w jaki można wyprzedzić konkurentów.
Inni uważają, że ludzie są stworzeni do współpracy i że odnoszą największe sukcesy, kiedy współdziałają z bliźnimi. W książce Przyjaciel i wróg Adam Galinsky i Maurice Schweitzer wyjaśniają, dlaczego ten spór nie trafia w sedno sprawy.
My, ludzie, nie mamy wrodzonej skłonności do rywalizacji albo do współpracy; ewolucja przygotowała nas do obu tych zachowań. W każdej relacji – od współpracowników, przez przyjaciół i współmałżonków, po rodzeństwo – jesteśmy jednocześnie przyjaciółmi i wrogami.
Tylko poprzez nauczenie się, jak osiągnąć i utrzymać równowagę pomiędzy tymi dwiema siłami, możemy udoskonalić swoje długookresowe związki i z pokaźniejszym powodzeniem zdobywać to, czego chcemy. Galinsky i Schweitzer opierają się na oryginalnych, prekursorskich badaniach, jakie przeprowadzili w swych laboratoriach i na odkryciach dokonanych na gruncie nauk społecznych i na obrazowych przykładach z życia, aby pokazać, jak można odnosić obszerniejsze sukcesy w pracy i w życiu prywatnym poprzez zręczne radzenie sobie z napięciem między współpracą a rywalizacją.
oferują cenne spostrzeżenia i wskazówki dotyczące różnych tematów – od tego, jak zdobyć i utrzymać władzę, jak zbudować zaufanie i jak je odzyskać, i jak łagodzić konflikty i przeciwdziałać uprzedzeniom w miejscu pracy, po to, jak porównywać się z innymi,zwiększyć swoją motywację i zapewnić sobie poczucie szczęścia, oraz jak odnosić sukcesy w negocjacjach – osiągać własne cele, a równocześnie dbać o zadowolenie partnerów przy stole negocjacyjnym.
Przy okazji autorzy stawiają kilka intrygujących pytań i udzielają na nie zaskakujących odpowiedzi: kiedy nadmiar talentu może przeszkadzać w odniesieniu sukcesu? Dlaczego mniej kompetentne działanie może Ci zapewnić wysoki status i autorytet? Skąd tak naprawdę bierze się obfita część różnic między płciami w miejscu pracy? Wreszcie, dlaczego lepiej występować na końcu w programie telewizyjnym Idol i podczas rozmów kwalifikacyjnych, lecz warto być pierwszym, który składa ofertę podczas negocjowania zakupu nowego samochodu? najkorzystniejsze wyniki osiągamy wtedy, gdy zachowujemy trafną równowagę pomiędzy współpracą a rywalizacją.
Ta książka jest przewodnikiem, który pomoże Ci produktywnie żeglować po świecie społecznym i zawodowym dzięki umiejętności decydowania, kiedy współpracować jako przyjaciel, a kiedy rywalizować jako wróg, i dzięki nauczeniu się, jak radzić sobie lepiej z jednym i drugim.
Adam Galinsky jest profesorem zarządzania i dziekanem Wydziału Zarządzania w Columbia Business School na Uniwersytecie Columbia. Tytuł doktora uzyskał na Uniwersytecie Princeton. Maurice Schweitzer jest profesorem Wharton School na Uniwersytecie Stanu Pensylwania.
Tytuł doktora uzyskał na tej samej uczelni. Galinsky i Schweitzer opublikowali łącznie ponad 250 artykułów naukowych i rozdziałów w książkach z dziedziny zarządzania, psychologii i ekonomii. Ich prace cytowano w takich czasopismach i dziennikach, jak „The Economist”, „New York Times”, „Wall Street Journal”, „The Financial Times” i „The New Yorker”, w amerykańskim radiu publicznym oraz w innych mediach.
Jedna z najlepszych książek popularno-naukowych z dziedziny nauk społecznych, jakie przeczytałem od długiego czasu. Pełna wnikliwych spostrzeżeń i stosownych wniosków. Aż się zmęczyłem robieniem notatek!
– Daniel H. Pink, autor bestsellerów „New York Timesa”, Drive i Jak być prawidłowym sprzedawcą Fascynująca lektura i odkrywcze spojrzenie na to, jak żeglujemy po coraz bardziej złożonym świecie społecznym. Oparta na starannych badaniach, pełna frapujących przykładów z życia – książka Przyjaciel i wróg jest nieszablonowym i niezwykle zajmującym przewodnikiem pomocnym w ulepszaniu relacji i rozwiązywaniu konfliktów – w pracy, w domu i w życiu.
– Ben Mezrich, autor bestsellerów „New York Timesa”, Miliarderzy z przypadku, a także Once Upon a Time in Russia Dwaj poważani badacze sukcesu wyjaśniają, jak żyć z innymi w zgodzie i jak uzyskać przewagę.
Pouczająca, zabawna i nadzwyczaj użyteczna! – Angela Duckworth, Uniwersytet Stanu Pensylwania, autorka książki Grit Fascynująca podróż po naukowej wiedzy o współpracy i rywalizacji. Odkryj, dlaczego porównujemy się ze znajomymi z Facebooka, dlaczego mnóstwo różnic pomiędzy płciami tak naprawdę wynika z różnic pod względem władzy oraz dlaczego w większości wypadków warto złożyć pierwszą ofertę podczas negocjacji.
– Adam Grant, autor bestsellera „New York Timesa”, Give and Take Dzięki tej książce staniesz się ulepszonym współpracownikiem, ulepszonym negocjatorem i udoskonalonym człowiekiem. - Barry Schwartz, autor książek The Paradox of Choice i Practical Wisdom Tytuł Przyjaciel i wróg kiedy współpracować kiedy rywalizować i jak odnosić sukcesy w jednym i drugim Autorzy Adam Galinsky, Maurice Schweitzer Wydawnictwo Smak słowa EAN 9788365731494 ISBN 9788365731494 Kategoria Poradniki\Motywacyjne ilość stron 296 Format 23.5x16.4x1.7 cm Rok wydania 2018 Oprawa Miękka Wydanie 1 Waga 0.486 kg