Rozdział 1. Wybrane problemy zarządzania w społeczeństwie informacyjnym 11
1.1. Zmiany w organizacji zarządzania 11
1.2. Wpływ komputeryzacji na zarządzanie. Systemy informatyczne zarządzania 12
1.3. Sztuczna inteligencja 14
1.3.1. Wprowadzenie 14
1.3.2. Systemy ekspertowe (systemy z bazą wiedzy) 14
1.3.3. Nienaturalne sieci neuronowe 16
1.3.4. Inne narzędzia sztucznej inteligencji 19
1.3.5. Użycia sztucznej inteligencji 19
1.3.6. Co dalej ze nienaturalną inteligencją? 20
1.4. Nowe narzędzia informatyczne 21
1.4.1. Internet rzeczy (Internet of Things – IoT), a także Internet wszystkiego (Internet of Everything – IoE) 21
1.4.2. Chmura obliczeniowa [Czerwonka 2016] 23
1.4.3. Integracja informatycznych systemów zarządzania i nowych narzędzi informatycznych 25
Literatura 25
Spis rysunków 26
Rozdział 2. Inteligentne usługi informacyjne 27
2.1. Tradycyjne modele wyszukiwania informacji tekstowej 27
2.1.1. Model boolowski wyszukiwania informacji 27
2.1.2. Model wektorowy wyszukiwania informacji 35
2.1.3. Model probabilistyczny wyszukiwania danych 52
2.2. Powiększenia modeli rankingujących z użyciem metod inteligentnych 64
2.2.1. Model rozmyty wyszukiwania danych 64
2.2.2. Skojarzeniowe wyszukiwanie informacji z wykorzystaniem sieci pojęć 82
2.2.2.1. Wiedza dziedzinowa w systemach wyszukiwawczych 82
2.2.2.2. Wyszukiwanie skojarzeniowe z zastosowaniem sieci semantycznych 86
2.2.2.3. Wyszukiwanie skojarzeniowe z zastosowaniem sieci asocjacyjnych 97
2.2.2.4. Wyszukiwanie skojarzeniowe z zastosowaniem sieci wnioskujących 108
2.2.3. Metody uczenia maszynowego w identyfikacji funkcji rankingującej 135
2.2.3.1. Charakterystyka modeli uczenia się rankingowania 135
2.2.3.2. Podejście punktowe 142
2.2.3.3. Podejście oparte na parach 160
2.2.3.4. Podejście oparte na listach 179
Literatura 185
Spis rysunków 192
Rozdział 3
świeże technologie w sieci Internet – krótka charakterystyka i realne użycia 193
3.1. Business Intelligence 193
3.2. Nowy model interfejsów 196
3.2.1. Rozszerzona rzeczywistość 196
3.2.2. Wspomagane wyszukiwanie 198
3.2.3. Robotyzacja procesów biznesowych 199
3.3. Inteligentne roboty i agenty sieciowe Chat-boty 201
3.4. Technologia Semantic Web 208
Literatura 213
Spis rysunków 214
Epilog 217