by odpowiedzieć na te pytania, dr hab. Mariusz Trojanowski, badacz z Uniwersytetu Warszawskiego, a także doradca wielu przedsiębiorstw, sięga do najróżniejszych źródeł. Z jednej strony łączy współczesne prezentacje biznesowe z naukowymi podstawami, wychodząc od retoryki i zagadnień związanych z naukami o komunikacji. Z drugiej - wykorzystuje własne doświadczenia nabyte podczas wielu prezentacji, by przybliżyć czytelnikowi mistrzowski i poręczny rozmiar wystąpień publicznych.
W dwóch częściach podzielonych na sześć rozdziałów autor omawia istotę prezentacji, ich założenia, użycia i formy, rolę komunikacji w biznesie i przeróżne uwarunkowania, które powinien spełnić prelegent, począwszy od personalnych, poprzez organizacyjne, a na komunikacyjnych skończywszy. Trzecia część stanowi opis przeprowadzonego przez autora badania dotyczącego umiejętności i postaw pracowników w zakresie skutecznego planowania, a także przeprowadzania prezentacji. Całość zamyka dodatek funkcjonalny na temat przygotowania stosownej prezentacji multimedialnej.
Prezentacje i wystąpienia w biznesie to pozycja dająca czytelnikowi pełny teoretyczny ogląd na to, czym są prezentacje, oraz funkcjonalne wskazówki na temat tego, jak przygotować się i wygłosić efektywne wystąpienie. Książka powinna zainteresować równocześnie wytrawnych mówców, poszukujących sposobów na ulepszenie swoich umiejętności i pogłębienie wiedzy, jak i osoby początkujące, dla których wystąpienia biznesowe to nadal wyzwanie.