Autorzy – członkowie Stowarzyszenia Mentorów Promentor – prezentują w publikacji różne aspekty mentoringu i pokazują jego użyteczne wykorzystanie w odmiennych środowiskach, m.in.: w edukacji, biznesie, czy w organizacjach.
W książce poruszono zagadnienia takie jak: rola mentora i mentee oraz łączącej ich relacji; umiejętności, jakie powinien posiadać i rozwijać mentor; wskazówki dotyczące metod pracy mentora; korzyści i bariery związane z wdrażaniem programów mentoringowych w organizacji.
użytecznym uzupełnieniem jest znaczny aneks obejmujący m.in. Kodeks wartości zawodowych mentora i relacji mentorskiej, standardy pracy mentora oraz sugerowane praktyki.
Publikacja jest dedykowana dla pracowników działów kadr i zasobów ludzkich, którzy opracowują i wdrażają programy rozwojowe i dla kadry kierowniczej przeciętnego i wysokiego szczebla, planującej zdobyć świeże kompetencje w rozwijaniu, angażowaniu i motywowaniu podwładnych oraz wzmocnić własne umiejętności. Zainteresuje także nauczycieli akademickich reprezentujących nauki społeczne, a także kształcących specjalistów w zakresie zarządzania.
„Zapraszamy państwa do lektury. Mamy nadzieję, iż przybliży ona ideę mentoringu i jego prawidłowe praktyki, odpowie na pojawiające się pytania oraz zainspiruje do własnych poszukiwań w zakresie tej rekomendowanej przez nas formy rozwoju, tak by idea mentoringu docierała do jak największej liczby osób i była wszechstronnie stosowana".
Aleksandra Stanković, fragment wprowadzenia