Publikacja zawiera przegląd koncepcji i wyników badań pomocnych w pracy każdego coacha. Przedstawione w książce dane pozwalają zrozumieć mechanizm działania narzędzi coachingowych, stosować je w optymalnych okolicznościach, krytycznie oceniać albo modyfikować odpowiednio do potrzeb.
Czytelnik odnajdzie tu cenne wskazówki, jak wspierać klientów: w podtrzymywaniu motywacji i podejmowaniu wyzwań; w uczeniu się i twórczym podejściu do przeszkód; w budowaniu bardziej optymalnego obrazu własnej osoby; w rozumieniu i kierowaniu własnymi emocjami; w zmianie przekonań i schematów na bardziej funkcjonalne.
Autor opisuje inspirowane wiedzą psychologiczną sesje coachingowe, ilustrując je fragmentami przykładowych rozmów. Podpowiada również, w jaki sposób rozstrzygnąć, czy zgłaszająca się osoba jest właściwym klientem do pracy coachingowej, czy także powinna zostać skierowana do terapeuty.
Adresaci:Publikacja skierowana jest do doświadczonych praktyków i do uczestników kursów coachingowych, którzy chcieliby rozszerzyć i uporządkować swoją wiedzę. Opracowanie stanowi rozwinięcie książki Psychologia dla coachów wydanej przez autora w 2017 r.