Książka opisuje zasady i proces tworzenia sprawozdania finansowego. Pozwala na śledzenie wpływu zróżnicowanych transakcji gospodarczych na pozycje sprawozdania finansowego (bilansu, rachunku zysków i strat oraz rachunku przepływów pieniężnych). W prosty sposób pozwala m.in. Zrozumieć treść sprawozdania finansowego i odczytać z niego kondycję finansową marki.
Autorka odpowiada m.in. Na następujące pytania:
• co to jest sprawozdanie finansowe, kto je sporządza i odpowiada za jego rzetelność;
• kto bada sprawozdanie finansowe i w jakim celu korzysta z informacji w nim zawartych;
• jakich danych dostarcza bilans, o czym sygnalizuje struktura aktywów i pasywów;
• jak na podstawie informacji zawartych w rachunku zysków i strat ocenić strukturę wyniku finansowego marki;
• czy przychodom i kosztom za każdym razem towarzyszą wpływy i wydatki środków pieniężnych;
• jakich informacji dostarcza zestawienie zmian w kapitale (funduszu) własnym;
• jakie znaczenie posiadają dane niefinansowe;
• jak ocenić kondycję marki na podstawie sprawozdania finansowego.
Książka jest dedykowana dla ekonomistów, księgowych, pracowników działów kadr, sprzedaży, marketingu, menedżerów i przedsiębiorców. Będzie cennym źródłem wiedzy dla radców prawnych, komorników, prokuratorów, doradców podatkowych i przedstawicieli nauki oraz studentów rachunkowości, finansów, controllingu i zarządzania.