Informatyka. Szkoła podstawowa. Klasa 5. Podręcznik. Nowa edycja 2020-2022Podręcznik Informatyka do klasy 5 wchodzi w skład postępowej kolekcji do nauki informatyki w szkole podstawowej. Zgodny jest w nową podstawą programową, według której wytycznych podręczniki do informatyki mają łagodnie wprowadzać ucznia w programowanie i pokazywać, jak rozsądnie i odpowiedzialnie korzystać z nowoczesnych technologii.
seria kładzie nacisk na rozumienie, analizowanie i rozwiązywanie problemów oraz inspiruje uczniów do samodzielnej pracy i rozwijania koniecznych kompetencji.Podręcznik do klasy 5 został zaktualizowany pod względem wersji wykorzystywanych aplikacji oraz prezentowanych treści.Dzieci dowiedzą się:jak bronić komputer i dane przed wirusami,poszerzą umiejętności związane z posługiwaniem się edytorami tekstu i grafiki,programem do tworzenia prezentacji, a także arkuszem kalkulacyjnym,będą realizować coraz bardziej nowoczesne projekty w środowisku programowania wizualnego Scratch,nauczą się korzystać z programu pocztowego (w tym wysyłać i odbierać e-maile z załącznikami) programów umożliwiających naukę online, poznają tajniki fotografii przenośnej i edycji zdjęć, nagrywania i modyfikowania dźwięków,tworzenia filmów ze zdjęć z audio- i videonarracją.Dzięki zaimplementowaniu podejścia problemowego podręcznik zachęca dzieci do samodzielnej pracy i pozwala w skuteczny sposób zdobyć kompetencje konieczne w cyfrowym świecie.Podręcznik do klasy piątej podzielony został na 5 rozdziałów:Lekcje z aplikacjamiLekcje w sieciLekcje ze ScratchemLekcje z arkuszemLekcje z multimediami.w dodatku podręcznik wzbogacono o atrakcyjne infografiki.
Sprawdzone w praktyce ćwiczenia krok po kroku prowadzą ucznia do celu, a interesujące zadania dopełniające inspirują do samodzielnej pracy i rozwijania koniecznych umiejętności. Nauczyciel może w razie z łatwością zindywidualizować nauczanie.Uczeń w klasie 5 pracuje z:edytorem tekstu (m.in.
redaguje teksty o najróżniejszym charakterze, łączy tekst z grafiką, tworzy komiks);wyszukiwarką;aparatem cyfrowym i edytorem fotografii online;programem pocztowym i programami umożliwiającymi naukę online;aplikacjami mapowymi;programem Scratch (m.in.
stwarza multimedialny komiks, a także grę);arkuszem kalkulacyjnym (m.in. Formuje i analizuje zestawienia, buduje wykresy liniowe);edytorem dźwięku (nagrywa dźwięki i opracowuje nagranie);edytorem wideo (stwarza film ze fotografii z audio- i/lub wideonarracją);programem do tworzenia prezentacji (wytwarza wieloslajdową prezentację podsumowującą całoroczny projekt poświęcony zaletom i wadom internetu).Tematy zajęć nawiązują do powszednich problemów oraz innych przedmiotów.
Autorzy, to doświadczeni metodycy, którzy w podręczniku zaproponowali pracę metodą problemową, na co obecna podstawa programowa stawia szczególny nacisk.Struktura każdej lekcji jest uporządkowana:lista zdobywanych umiejętności,postawienie niebanalnego problemu,przedstawienie sposobu rozwiązania problemu oraz wskazówek i rad ułatwiających zapamiętanie ważnych zasad,lista pojęć komputerowych do wytwarzanego przez uczniów słownika,wybór zadań do samodzielnego wykonania.sprawdź także inne publikacje z tej linii:Informatyka.
Podręcznik. Klasa 6. Szkoła PodstawowaInformatyka. Szkoła podstawowa. Klasa 7. Podręcznik. Nowa edycja 2020-2022Informatyka. Szkoła podstawowa. Klasa 8. Podręcznik. Nowa edycja 2020-2022