Społeczne zjawiska w zachowaniach polskich konsumentów
Społeczne zjawiska w zachowaniach polskich konsumentów
Społeczne zjawiska w zachowaniach polskich konsumentów

Społeczne zjawiska w zachowaniach polskich konsumentów

37,05 zł

Specjalna okazja dla Ciebie!

Najkorzystniejszą ofertę przygotował TaniaKsiazka.pl w cenie 37,05 zł

Przeszukaliśmy bazę sklepów online w bazie danych Docero aby odnaleźć najlepszą ofertę specjalnie dla Ciebie. Społeczne zjawiska w zachowaniach polskich konsumentów Aleksandra Burgiel z kategorii audiobooki kupisz w cenie 37,05 zł w sklepie TaniaKsiazka.pl. Pokazana cena 37,05 zł nie zawiera ewentualnych kosztów wysyłki.

Zobacz wszystkie oferty ...
  • Cechy:
  • Audiobooki
  • 9788378752028
  • Aleksandra Burgiel
  • 369
  • 2014
  • biznes i ekonomia

Opis Społeczne zjawiska w zachowaniach polskich konsumentów

Tytuł Społeczne zjawiska w zachowaniach polskich konsumentów Podtytuł Oddziaływania społeczne, naśladownictwo, ostentacja i snobizm Autor Aleksandra Burgiel Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach ISBN 978-83-7875-202-8 Rok wydania 2014 Katowice Wydanie 1 liczba stron 369 Format pdf Spis treści Wstęp 11
Rozdział 1
KONSUMPCJA, a także ZACHOWANIA KONSUMPCYJNE JAKO POLE ODDZIAŁYWANIA CZYNNIKÓW SPOŁECZNYCH 19
1.1. Konsumpcja, zachowania konsumpcyjne i wzory zachowań konsumpcyjnych – interpretacja pojęć 19
1.2. Determinanty konsumpcji i zachowań konsumentów 24
1.3. Komponenty społecznego otoczenia konsumenta – jednostki, grupy i klasy 33
1.4. Oddziaływania społeczne i ich skutki dla procesów konsumpcji 43
1.5. Charakter towaru jako determinanta wpływu czynników społecznych na zachowania konsumentów 58
Rozdział 2
INTERDYSCYPLINARNY OBRAZ ZDETERMINOWANYCH SPOŁECZNIE KONSUMENTÓW I KONSUMPCJI – EWOLUCJA KONCEPCJI I BADAŃ 66
2.1. Konsument jako istota społeczna w ekonomii 66
2.2. Nurty pozaekonomicznej refleksji na temat społecznego charakteru i znaczenia konsumpcji 85
2.3. Odniesienia do zjawisk społecznych w konsumpcji w marketingu i consumer science 97
2.4. Przegląd polskiego dorobku naukowego w zakresie badań nad społecznymi zjawiskami w konsumpcji i zachowaniach konsumentów 103
Rozdział 3
ZJAWISKA SPOŁECZNE W ZACHOWANIACH KONSUMPCYJNYCH JAKO WYRAZ ODDZIAŁYWAŃ pomiędzy KONSUMENTAMI 109
3.1. Społeczny wymiar konsumpcji i konsumpcja widoczna społecznie 110
3.2. Charakterystyka wybranych socjogennych zjawisk w zachowaniach konsumentów 116
3.2.1. Naśladownictwo i zjawiska oparte na upodobnieniu – efekty naśladownictwa, demonstracji i sceny 119
3.2.2. Zjawiska oparte na wyróżnieniu – konsumpcja ostentacyjna, efekty snobizmu i Veblena 130
3.2.3. Społeczne zjawiska w zachowaniach konsumentów – synteza 142
3.3. Ekonomiczne konsekwencje zjawisk społecznych i ich rola w procesach transmisji wzorów konsumpcji i zachowań konsumpcyjnych 147
Rozdział 4
DETERMINANTY I PRZEJAWY WYSTĘPOWANIA ZJAWISK SOCJOGENNYCH W ZACHOWANIACH POLSKICH KONSUMENTÓW W ŚWIETLE danych WTÓRNYCH 156
4.1. Czynniki determinujące ujawnianie się zjawisk społecznych w zachowaniach Polaków i efekty ich oddziaływań 156
4.2. Sytuacja dochodowa i skłonność do konsumpcji polskich gospodarstw domowych w latach 1990-2012 169
4.3. Spożycie artykułów wyposażenia wnętrz w polskich gospodarstwach domowych i specyfika zachowań konsumentów związanych z ich zakupem 173
Rozdział 5
METODYKA BADAŃ NAD ODDZIAŁYWANIAMI I ZJAWISKAMI SPOŁECZNYMI W ZACHOWANIACH KONSUMENTÓW 180
5.1. Specyfika studiów nad oddziaływaniami i zjawiskami społecznymi w zachowaniach konsumentów i jej konsekwencje – uwagi wstępne 180
5.2. Źródła danych i metody badawcze oraz możliwości ich wykorzystania w badaniach nad zjawiskami społecznymi w zachowaniach konsumentów 186
5.3. Metodyka zrealizowanych badań pierwotnych 195
5.3.1. Założenia badawcze i konkretne rozwiązania metodyczne 195
5.3.2. Konceptualizacja i operacjonalizacja badanych pojęć, a także budowa instrumentu pomiarowego 203
5.4. Charakterystyka próby badawczej i ocena jej reprezentatywności 212
Rozdział 6
SPOŁECZNE OTOCZENIE KONSUMENTÓW – komponenty, PROCESY ODDZIAŁYWAŃ I ICH DETERMINANTY 216
6.1. Grupy odniesienia – relacje z konsumentami i udział w kształtowaniu wzorów zachowań konsumpcyjnych 217
6.1.1. Grupy normatywne 217
6.1.2. Grupy porównawcze 220
6.1.3. Grupy statusowe 230
6.2. Liderzy opinii i przejawy ich wpływu na zachowania konsumentów 234
6.3. Oddziaływania interpersonalne – charakter i determinanty uległości konsumentów wobec wpływów 237
6.4. Czynniki psychiczne determinujące podatność konsumentów na oddziaływanie czynników społecznych 245
6.4.1. Motywy naśladownictwa 246
6.4.2. Aspiracje konsumentów w zakresie sposobu urządzania wnętrz 251
Rozdział 7
NAŚLADOWNICTWO, OSTENTACJA I SNOBIZM W ZACHOWANIACH POLSKICH KONSUMENTÓW 256
7.1. Identyfikacja przejawów i ocena częstości występowania wybranych zjawisk społecznych w zachowaniach konsumentów 256
7.2. Skłonność do naśladownictwa i przejawy zachowań naśladowczych wśród polskich konsumentów 267
7.3. Psychospołeczne czynniki sprzyjające naśladownictwu – ujęcie modelowe 275
7.4. Naśladownictwo i inne zjawiska społeczne na rynku artykułów wyposażenia wnętrz 283
7.5. Mechanizm transmisji wzorów konsumpcji na rynku artykułów wyposażenia wnętrz – ujęcie modelowe 291
Zakończenie 301
Bibliografia 309
Spis rysunków 343
Spis tabel 345
Aneks A: Kwestionariusz wywiadu 349
Aneks B: Szczegółowe wyniki analiz 358

Specyfikacja produktu

Specyfikacja Społeczne zjawiska w zachowaniach polskich konsumentów
Kategoria Audiobooki
ISBN 9788378752028
Autor Aleksandra Burgiel
Ilość stron 369
Rok wydania 2014
Tematyka biznes i ekonomia
Aktualnych ofert 1
Najniższa cena 37,05 zł
Najwyższa cena 37,05 zł
W bazie od 14.06.2019
Data aktualizacji 11.01.2025
Opinia użytkowników -
Nasza recenzja -
Rekomendacja sklepu TaniaKsiazka.pl

Historia cen

Funkcjonalność śledzenia historii cen pozwala Ci na porównanie wartości towaru na przestrzeni czasu.

Nie udało się uzyskać archiwalnych informacji na temat cen dla tego produktu. Proszę spróbuj ponownie w późniejszym czasie.

Recenzje / opinie

Posiadasz ten produkt? Daj nam znać, co o nim sądzisz.

Obecnie nie posiadamy recenzji dla Społeczne zjawiska w zachowaniach polskich konsumentów. Twój komentarz może być pierwszy!

Znalezione oferty w bazie

W cenach ofert dla Społeczne zjawiska w zachowaniach polskich konsumentów Aleksandra Burgiel, prezentowanych poniżej, nie uwzględniono możliwych kosztów dostarczenia towaru. Przed wytypowaniem miejsca, gdzie dokonasz transakcji, zorientuj się w ocenach firmy i pamiętaj o dodaniu dodatkowych kosztów jeśli istnieją. Odświeżanie listy sklepów z ofertami następuje co kilkanaście minut.

  • Społeczne zjawiska w zachowaniach polskich konsumentów (w sklepie TaniaKsiazka.pl)

    Społeczne zjawiska w zachowaniach polskich konsumentów Sklep on-line
    ★★★★★
    37,05 zł
    Kategoria w sklepie TaniaKsiazka.pl: Audiobooki Aleksandra Burgiel

Produkty powiązane

Inne z kategorii Audiobooki

Dokumentacja medyczna w praktyce lekarza dentysty
Wydawnictwo Lekarskie PZWL
...