Aleksandra koźlak Nowoczesny system transportowy jako czynnik rozwoju regionów w polsce
Aleksandra koźlak Nowoczesny system transportowy jako czynnik rozwoju regionów w polsce
Aleksandra koźlak Nowoczesny system transportowy jako czynnik rozwoju regionów w polsce

Aleksandra koźlak Nowoczesny system transportowy jako czynnik rozwoju regionów w polsce

47,50 zł

Wyjątkowa okazja dla Ciebie!

Najkorzystniejszą propozycję przygotował TaniaKsiazka.pl w cenie 47,50 zł

Przejrzeliśmy bazę internetowych sklepów w bazie aby odszukać najlepszą ofertę dla Ciebie. Aleksandra koźlak Nowoczesny system transportowy jako czynnik rozwoju regionów w polsce Aleksandra Koźlak z kategorii audiobooki kupisz w cenie 47,50 zł w sklepie TaniaKsiazka.pl. Wyświetlona cena 47,50 zł nie zawiera ewentualnych kosztów wysyłki.

Zobacz wszystkie oferty ...
  • Cechy:
  • Audiobooki
  • 9788373268722
  • Aleksandra Koźlak
  • Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
  • 408
  • 2012

Opis Aleksandra koźlak Nowoczesny system transportowy jako czynnik rozwoju regionów w polsce

Tytuł innowacyjny system transportowy jako czynnik rozwoju regionów w Polsce Autor Aleksandra Koźlak Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego ISBN 978-83-7326-872-2 Rok wydania 2012 Gdańsk Wydanie 1 liczba stron 408 Format pdf Spis treści WSTĘP 9

ROZDZIAŁ I. TEORETYCZNE PODSTAWY ROZWOJU REGIONALNEGO 17

1.1. Pojęcie i typy regionów 17
1.2. Istota i metody oceny rozwoju regionalnego 23
1.3. Uwarunkowania i czynniki rozwoju regionalnego 35
1.3.1. Uwarunkowania rozwoju regionalnego 37
1.3.2. Czynniki rozwoju regionalnego 51
1.4. Rozwój a konkurencyjność regionów 57

ROZDZIAŁ II. MOŻLIWOŚCI ODDZIAŁYWANIA NA ROZWÓJ REGIONÓW W POLSCE W ŚWIETLE POLITYKI REGIONALNEJ UNII EUROPEJSKIEJ 61

2.1. Istota polityki regionalnej 62
2.2. Przesłanki prowadzenia wspólnej polityki regionalnej 64
2.3. Poziom zróżnicowania rozwoju społeczno-gospodarczego regionów UE 66
2.4. Cele i kierunki zmian w polityce regionalnej UE 74
2.5. Rozwój europejskiej infrastruktury transportowej dla poprawy spójności terytorialnej 79
2.6. Znaczenie funduszy UE dla finansowania infrastruktury transportu 82
2.7. Polityka regionalna w Polsce 87
2.8. Analiza możliwości przyspieszenia rozwoju regionów w Polsce dzięki korzystaniu z funduszy UE 94

ROZDZIAŁ III. TRANSPORT JAKO DETERMINANTA ROZWOJU REGIONALNEGO 105

3.1. Transport a wzrost gospodarczy – podstawowe współzależności 106
3.2. Komponenty systemu transportowego 108
3.3. Transport w teoriach i koncepcjach rozwoju regionalnego 112
3.4. Infrastruktura transportu w teoriach wzrostu 125
3.5. Klasyfikacja efektów rozwoju transportu 128
3.6. Rozprzestrzenianie się efektów inwestycji infrastrukturalnych w sieci 136
3.7. Mechanizmy oddziaływania transportu na rozwój regionalny 139
3.7.1. Oddziaływanie na gospodarkę regionalną poprzez koszty transportu 142
3.7.2. Wpływ transportu na rozwój rynków i konkurencji 148
3.7.3. Procesy koncentracji produkcji i dystrybucji jako skutek usprawnienia systemu transportowego 150
3.7.4. Udział transportu w dyfuzji wiedzy i innowacji 153
3.7.5. Interakcje transportu z rynkami pracy 156
3.8. Metody badania wpływu inwestycji w infrastrukturę transportu na rozwój gospodarczy 158

ROZDZIAŁ IV. POPRAWA przystępnOŚCI TRANSPORTOWEJ REGIONÓW JAKO SPOSÓB zwiększENIA ICH SPÓJNOŚCI I KONKURENCYJNOŚCI 171

4.1. Dostępność transportowa w ujęciu teoretycznym 172
4.2. Dotychczasowe osiągnięcia w badaniu przystępności transportowej w Polsce 182
4.3. Dostępność transportowa polskich regionów w przestrzeni europejskiej 185
4.4. Zróżnicowanie przystępności transportowej regionów w Polsce 190
4.4.1. Charakterystyka województw w zakresie wyposażenia w infrastrukturę transportową 190
4.4.2. Zróżnicowanie we wnętrzuregionalnej przystępności transportowej na poziomie powiatów 205
4.4.3. Badanie zróżnicowania przystępności transportowej województw w Polsce za pomocą metod taksonomicznych 213
4.4.3.1. Metodologia i zakres badania 213
4.4.3.2. Wyniki badania przystępności transportowej w przewozach osób 217
4.4.3.3. Wyniki badania dostępności transportowej w przewozach ładunków 226
4.4.4. Przystępność transportowa ośrodków wiedzy i innowacji w Polsce 231
4.5. Ocena współzależności między dostępnością transportową a konkurencyjnością regionów w Polsce 233
4.5.1. Wpływ dostępności transportowej na ładność inwestycyjną regionów 233
4.5.2. Zależności pomiędzy przystępnością transportową a poziomem postępowości regionów 237
4.5.3. Zależności między poprawą przystępności transportowej a rozwojem regionów w Polsce 241
4.6. Dostępność transportowa w integracji polityki rozwoju regionalnego, planowania przestrzennego i transportowej 249

ROZDZIAŁ V. ZNACZENIE STRATEGII ROZWOJU TRANSPORTU DLA POLSKICH REGIONÓW 254

5.1. Kierunki rozwoju infrastruktury transportu w Polsce 255
5.2. Priorytety i źródła finansowania rozwoju infrastruktury transportu w Polsce 258
5.3. Inwestycje w infrastrukturę liniową transportu 265
5.3.1. Modernizacja i rozwój sieci transportu drogowego 265
5.3.2. Poprawa parametrów eksploatacyjnych linii kolejowych i rozwój sieci kolei obfitych szybkości 276
5.3.3. Włączenie transportu kolejowego w obsługę portów lotniczych 283
5.4. Inwestycje w infrastrukturę punktową transportu 289
5.4.1. Aktywizacja i rozwój portów lotniczych 289
5.4.2. Rozwój infrastruktury portów morskich 295
5.4.3. Centra logistyczne i terminale transportu intermodalnego w regionach 300
5.5. Poprawa jakości transportu zbiorowego w aglomeracjach miejskich 306

ROZDZIAŁ VI. ROLA cyklÓW MODERNIZACYJNYCH I pionierskich W SEKTORZE TSL W GOSPODARCE REGIONALNEJ W POLSCE 313

6.1. Znaczenie sprawności przedsiębiorstw TSL dla podmiotów gospodarczych 314
6.2. Poziom innowacyjności sektora TSL na tle innych sektorów 316
6.3. Innowacje w podaży usług transportowo-logistycznych 320
6.4. Nowe modele biznesowe w obsłudze logistycznej przedsiębiorstw 327
6.5. Możliwości wspomagania rozwoju i postępowości przedsiębiorstw w ramach polityki regionalnej 331
6.6. Zastosowanie środków pomocowych UE przez przedsiębiorstwa sektora TSL w Polsce 334
6.7. Efekty korzystania ze środków pomocowych UE w ocenie przedsiębiorstw sektora TSL w Polsce 339

ZAKOŃCZENIE 349
BIBLIOGRAFIA 355
ZAŁĄCZNIKI 375
SPIS TABEL 402
SPIS RYSUNKÓW 404
SPIS ZAŁĄCZNIKÓW 407

Specyfikacja produktu

Specyfikacja Aleksandra koźlak Nowoczesny system transportowy jako czynnik rozwoju regionów w polsce
Kategoria Audiobooki
ISBN 9788373268722
Autor Aleksandra Koźlak
Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
Ilość stron 408
Rok wydania 2012
Aktualnych ofert 1
Najniższa cena 47,50 zł
Najwyższa cena 47,50 zł
W bazie od 28.08.2017
Data aktualizacji 25.12.2024
Opinia użytkowników -
Nasza recenzja -
Rekomendacja sklepu TaniaKsiazka.pl

Historia cen

Funkcjonalność śledzenia historii cen pozwala Ci podejmować przemyślane decyzje zakupowe.

Bardzo nam przykro, ale na chwilę obecną brak dostępnych informacji o historii cen Aleksandra koźlak Nowoczesny system transportowy jako czynnik rozwoju regionów w polsce (Audiobooki).

Recenzje / opinie

Podziel się swoją opinią o tym produkcie! Twoje doświadczenie może pomóc innym użytkownikom.

Nie znaleźliśmy żadnych recenzji dla tego produktu. Twoja opinia może być pierwsza!

Znalezione oferty w bazie

Ewentualne koszty dostawy dla Aleksandra koźlak Nowoczesny system transportowy jako czynnik rozwoju regionów w polsce Aleksandra Koźlak nie zostały uwzględnione w cenach prezentowanych poniżej ofert. Przy wyborze miejsca w którym kupisz produkt, zapoznaj się z komentarzami o sklepie i weź pod uwagę dodatkowy koszt związany z przesyłką. Lista sklepów z ofertami jest cyklicznie odświeżana, co kilkanaście minut.

  • Aleksandra koźlak Nowoczesny system transportowy jako czynnik rozwoju regionów w polsce (w sklepie TaniaKsiazka.pl)

    Aleksandra koźlak Nowoczesny system transportowy jako czynnik rozwoju regionów w polsce Sklep on-line
    ★★★★★
    47,50 zł
    Kategoria w sklepie TaniaKsiazka.pl: Audiobooki Aleksandra Koźlak

Produkty powiązane

Inne z kategorii Audiobooki

Dokumentacja medyczna w praktyce lekarza dentysty
Wydawnictwo Lekarskie PZWL
...